Sommartid.




Det är väl nu man ska vara glad att det är sommartid? Att vi är på "rätt halva". Jag tycker inte sommartiden är nåt bra. Den gör det bara ännu svårare för mig och den där Aussiehögen jag skaffat mig.

Igår tog jag på mig våriga kläder och åkte in till ett annat Details för att pröva lyckan. BH:n jag provade för ett år sedan hette inte Freya. Den heter Panache. Och jag har inte 65 E, nej för jag har F. Men den satt i alla fall inte topp för den var lite för stor i kupan och E var för liten. Och ska man lägga sin matkassa på en BH, ja då ska den tusanimej sitta bra. Och mer därtill. Så antingen får jag gå upp lite i vikt, eller ner lite. Får se hur jag gör. *IRONI*

Idag är det våffeldagen och då borde våfflor intas. Men det är svårt när man är inne på sockerstopp dag 14. Visserligen innehåller ju inte själva våfflorna socker så kanske kör jag bär och grädde till. Det vore fint. Igår unnade jag mig efterrätt efter lunchen. Det blev blåbär och hallon med kokosmjölk. Det är riktigt gott och inte det minsta onyttigt. Önskar man kunde vispa kokosmjölk men har inte kommit på något sätt ännu.

Jag blev lite down igår, eller egentligen inte down. Mer irriterad. Uppgiven kanske. Och trots att klockan var två på natten (ja den blev ju tre minuten efter) så fanns Alex där med sin behagliga stämma. Han kan vara hård mot mig också, på ett bra sätt. Han håller inte på och gullar med mig om det inte behövs. Ibland gör det det och då brukar han först tala klarspråk så att det gör lite ont, sedan säger han bara snälla ord så det känns bättre.

Vi pratade till fyra nångång och då var det lättare att somna. Tur att han finns när den där Damon är på annat håll. Jag blir arg ibland för att han och jag inte känner varandra på samma sätt som jag och Alex. Men det är så det är. Tiden gör sitt.

Just det, vaknade tidigt imorse av att jag skrattade jättemycket. Så märklig känsla :)

Nepp, nu är det dags att kicka igång söndagen!
Tjipp!





Kommentarer
Postat av: Charlotta

Vilka fina byxor :-)

Vart har du hittat dem?



2012-03-26 @ 12:56:46
URL: http://charlottanilsson.wordpress.com
Postat av: Evelina

Jessica! Starkt med sockerstopp! Det går för övrigt tipptopp att vispa kokosgrädde så att den blir ganska så fluffig. Låt konservburken stå kallt i kylen eller liknande under några timmar. När du öppnar burken separerar du försiktigt det "fettiga" från vätskan med en sked. Sen vispar du upp fettet med lite vanilj (utan socker då!) och en skvätt mjölk (jag använder havre eller soja, men man kan nog lika gärna ta komjölk). Det blir supergött! Brukar ha det på tårtor och liknande eller med fruktsallad! Men som sagt... nog inte det minsta onyttigt... men det får man unna sig! Blir jättego chokladmousse också om man blandar med smält mörk choklad och sedan ställer in i kylen ett tag. Men så var det ju det där med sockret ja... hoppas vi ses snart! Kram!

2012-03-29 @ 21:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0