Det tar sig.

Hej!
 
Sist skulle jag träffa en svensk tjej här i Brisbane vilket jag också gjorde. Lisa. Supergo och jag är så glad för det! Det tar ju TID att lära känna någon men vi hade ju lika väl inte kunnat klicka alls. Vi möttes nere i lokala byn och gick och åt vegetarisk macka på French twist. Det är så gott där.

I förrgår åkte vi och kikade på hennes handbollsteam för att se om det är något för mig: Får se hur det blir med det. Efter det köpte vi choc tops (glass) på en bio i närheten och jag prvade en ny smak. Old English toffee. Suupergod! Vi åkte ner till vattnet och åt de där för att sedan åka hem och fixa med saker inför gårdagen.
 
Igår fick jag jobba för första gången, bara som vikarie men det var så roligt att få göra något. Och att se hur deras child care centers funkar här var riktigt intressant. Har inget emot principen som sådan att ha med sig egen mat till sina barn men när jag ser en liten pojke sitta och äta vitt bröd med smör till lunch och lite vatten, du gnäller det i mitt hjärta. De andra barnen satt och mumsade asiatisk gryta med ris, spaghetti bolognese, grönsaker och annat och den där lille pojken sträckte sig efter deras mat men fick nöja sig med sin macka som han ändå bara satt och smulade sönder.
 
Jag frågade vad de brukar ha med sig till lunch och svaret var att det var olika men den där lille pojken hade mest mackor. NÄE! Jag bara hoppas att alla hans andra mål är bra och stadig mat.
 
De två yngsta barnen vi hade igår var 4 månader och åg mest på en kudde under ett babygym, absolut inget fel i det, stället som sådant var väldigt lugnt och harmoniskt med lugn musik i bakgrunden och stora utrymmen. Fin, planerad gård och väldigt avslappnad stämning. Men att jag arbetade kändes det då inte som..
 
Slutade klockan fyra och det tog mig en halvtimme att hitta till floden och city cat:en. Väl där 20 minuters väntan och sedan en timme hem. Men det gjorde inget för den där båten är så mysig!
 
Damon hämtade mig vid färjeterminalen och så åkte vi snabbt hej för att hälsa på Kaylee som kommit och sedan till Leo och alla som var där: Andy, Franco, Linda, Sarah och Mark. Sedan vidare för den sedvanliga steak night:en. Där väntade också Quentin. Vi var så många så vi fick sitta ute men det gjorde inget för infravärmen var på. Blev en supertrevlig kväll med stor steak, grönsaker och mycket skratt. De är rätt härliga i det där gänget.
 
Jag vill ha ett jobb NU men får ge mig till tåls. Har fått en dag till att jobba i alla fall så nåt bra måste jag gjort.
 
Nu ska jag hitta på lite här så hörs vi igen. Har just parat med min älskade lillebror och att höra sin 14-åriga sådan säga jag älskar dig är obetalbart! Det ni!
 
Genom fönstert på the City Cat igår..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0