Söndag 13:e november.

Hellu!

Sitter hemma hos mamma och Johan med en kyckling på långkok i ugnen. Får se hur det går. Luktar i alla fall ljuvligt. Har fyllt den med koriander, honung och vitlök, salt och soltorkade tomater. Vi får la se. Lär i alla fall räcka ett tag.

Idag var farmor, Bosse, jag och Jonas hos Åsa och fikade. Riktigt mysigt. Skrattade massor åt charmen med att åldras. Att skriva ett sms tar sin lilla tid och roligare blev det när vi prata om ifall de skulle köpa ny mobil och Bosse säger: Ja men det är väl bara att stoppa chipset i den nya telefonen.

Om lite mer än två veckor befinner jag mig i Australien. Ok, det vet ni vid det här laget men jag är så jääkla excited!! Och nervööööös!! Det är sååå länge sedan vi sågs, samtidigt har de här två månaderna rusat iväg och jag vet inet om det är på gott eller ont. Jag känner mig inte resklar. Har ingen aning om vad eller hur mycket jag ska ha med mig. Oroar mig lite för de olika flygresorna eller egentligen inte flygningarna men mellanlandningarna och att hitta till rätt terminal och gate. Säg att det kommer gå galant, jag är sååå nervig!

Insikten av en jul i solsken kryper sig på. Ingen snö, inga traditioner. Nytt, nytt. Fyyyyy farao vad otippat det här är. Och jag slås av det precis hela tiden. Jag tänker den tanken minst tio gånger på en dag. Det är det första jag tänker på när jag vaknar, och det sista jag tänker på när jag somnar. Hur hamnade jag här? Och är det på riktigt? När han och jag ses har jag varit ifrån Damon lika länge som vi hade känt varandra när han åkte. Typ.

Åh nu vill jag att kycklingen ska bli klar men det är minst 50 minuter kvar. Vill smaaaaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0