Ibland vill jag vara ful.

Idag har det spöregnat hela dagen och jag älskar det. Jag älskar det lika mycker som strålande sol och ljumma sommarnätter. Det är bland det mysigaste jag vet, när det sommarregnar.

Ville ändå hitta på något så jag tog moppen in till stan där jag promenerade och tittade på folk. Fantiserade om vad de lever för liv. Och så är det en sådan där dag när jag bara vill vara ful. Ha fula byxor och ful tröja. Brukar spara sådana fulkläder för att kunna ha dagar som denna.

Idag rotade jag fram ett par gamla Levisjeans från gymnasiet och en stickad tröja som jag älskade för en sisådär åtta år sedan. Det blir liksom stämningsfullt på något sätt. I know I am a weirdo. Men det var så skönt att gå där i regnet och vara en riktig nobody. Ful i håret och omatchad. Bara vara människa. En åskådare vid sidan om. Så känner jag mig rätt ofta, men jag lever mig in i rollen som mig själv. Jag gillar att vara jag, men jag har också rätt att vara "ingen" när jag känner för det. Nu blir det söndagsmys!



Kommentarer
Postat av: CHIRRE

jag älskar när man hittar ett plagg man älskade för längesen!:)

2011-06-19 @ 20:32:19
URL: http://christinarisberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0