Svar på tal.



Ska svara på en kommentar, men först vill jag visa vad Charlie och Vilma fått. En kattbädd som man hänger på elementet. Sååå fiffigt! Charlie köpte den direkt, Vilma känner sig fortfarande tryggast i garderoben men jag hoppas på att få se henne lite mera nu när jag monterat denna. Man hakar liksom bara fast den på elementet. Fin och mysig. Så kanske de håller sitt hårande där. Sääääkert!

Jag fick en kommentar här på bloggen av någon som tyvärr vill vara anonym som ifrågasatte mina (personens ord) : "killproblem".

"Hej Luppan! Vad är det för "killproblem" du har? Hänger inte riktigt med i din berättelse. Än Tobias än Sebastian..... Vem är vem osv. Kanske ingen annan (bloggläsare) har ngt har göra med heller. Vad vet jag.
/kram"
Jag ser det inte som att jag har killproblem. Min andra hälft och bäste vän i livet vill fortsätta utan mig och han har ingenting med Sebastian eller Tobias att göra. Sebastian är ett gammalt, gammalt ex till mig som dök upp i min dröm härom natten. Finns inget problem med honom. Han har sin plats inom mig alltid.

Tobias är en gammal bästa vän till mig, mer än så vill jag inte säga om honom men också han dök upp i samma dröm. Dessutom utspelade sig drömmen i lägenheten jag och min familj bodde i när jag var liten  och när jag la ihop alla små pusselbitar i drömmen så fick det mig att känna att jag kanske lever lite i en tid som varit. Jag vill ta vara på stunden och framtiden men när jag saknar sådant som varit en gång så kan jag inte förvalta nuet.

Jag har så många underbara relationer i backspegeln och är en känslig person så när jag tvinnar in mig i tankar på dem så kan jag ibland sakna det något fruktansvärt. Men dessa två människor har ingenting med min sorg nu att göra. Nej nu sörjer jag killen i mitt liv, som jag ville gifta mig med och få barn med. Han jag ville bli gammal och rynkig med och vakna bredvid alla dagar jag har kvar. Nu sörjer jag han som jag ville åka ifrån ibland, bara för att sakna så det kittlar och skär i hjärtat på samma gång och sedan återse för att fyllas av sådär mycket glädje som bara en människa som hittat sin själsfrände kan fyllas med.

Jag sörjer honom varje minut men jag har lovat honom och mig själv att ge allt jag kan åt mitt eget liv. Ingenting blir mera sig likt och det gör ont, ont, ont. Jag bär honom med mig i allt jag gör tills jag kan släppa taget. Och det får ta den tid det tar. Det får ta den tid det tar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra med svar på tal!!

Och visst får det ta den tid det tar. Enda rätta.

KRAM!

2011-07-29 @ 15:38:00
URL: http://www.jennicasblogg.blogspot.com
Postat av: Emelie Sandgren.

Nämen en så söt katt!

2011-07-29 @ 17:56:57
URL: http://emeliesaandgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0