Nattsuddar.

Nu när min älskade Jonna fått sin bebis drar namnsnurran igång i mitt huvud igen. Jag har ju varit som tokig i namnet Alva men tycker mer och mer om Alma. Sedan har jag några namn jag helst är tyst om för jag vill ha dem för mig själv. Men ett namn som jag för tillfället är lite kär i är Ottilia. Jag gillar inte när man ändrar stavning på namn men jag tycker faktiskt att Otilia ser finare ut än Ottilia. Hur som så är det ett tänkbart namn på kommande bebisar, men Jonnas lilla flicka skulle verkligen bära upp det namnet. Det bara slog mig när jag såg henne, att hon ser ut som en Otilia.

Andra flicknamn jag gillar är:

Josephine, har i princip bestämt mig för det namnet eftersom jag återkommit till det sedan jag var 12.
Lova, samma sak där.
Disa
Mimmi
Lucy (om jag flyttar utomlands)
Lovis
Leone
Klara

Pojknamn:

Leon
Vincent
Noah
Anton
Ralph
Milo
Eddie
Melker
Pelle
Oscar
Willy
Fabian

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad hände med namnet Jåp?

2011-07-02 @ 12:52:02
Postat av: Johanna

Så kul att se vad andra gillar för namn. Får oss blir det nog en Karoline (norskt namn som även hans mamma heter) men vet ej när det gäller killnamn. Får släktforska och se om vi kan plocka något namn från kanske min familj? :-)

2011-07-02 @ 14:45:45
URL: http://passionforpoison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0