Me & I



Och varifrån kommer namnet Luppan? Jag tycker det är ett gulligt smeknamn men det har sin historia. Min lilla mormor  har alltid kallat oss barnbarn för sina små loppor. Så för fem år sedan när jag skulle börja blogga tänkte jag att min blogg skulle heta www.loppans.blogg.se men det var upptaget, jag smakade då på Luppans istället och tyckte det lät lagom rart. Så det blev så. Och nu känner jag mig som ett med det namnet. Lite lagom töntigt men jag är också lagom töntig.

Jag är en av de känsligaste människor som gått i ett par skor och kan inte ha en relation med en annan människa för att sedan släppa den. Alla människor jag möter sätter spår i mig som stannar på ett eller annat sätt för alltid.

Jag är en sucker när det kommer till kärlek och vänlighet. Kommer aldrig få nog av det och aldrig sluta göra det lilla jag kan för att andra ska må bra.

Jag är en tjej med toppar och dalar, kanske alltför många men jag känner det jag känner och vill inte låtsas som annat. Och jag önskar att fler var så. Log när de var glada, grät när de var ledsna. Men, sedan är jag en sådan som uppskattar människor som ser livet från den ljusa sidan. För det finns alltid nåt att kämpa för, nåt att glädjas åt. Små saker kan i det långa loppet te sig rätt stora.

Då kör vi!
 

Puss&Kram
 
 
Trackback
RSS 2.0