Väntans tider.

Jag som alltid älskat att blogga. Torrare och mer tom blogg får man leta efter. Jag har helt enkelt varit för trött. Sorgligt men sant. Försöker plugga så jag blir klar nångång men denna utbildning är så HIMLA dumt uppbyggd att det som borde vara enkelt tar fem gånger så lång tid. Well, well, jag gör det i alla fall.Sedan sist har jag mest fokuserat på just pluggandet och att inte förlösa mig på illegal väg. Jag är så redo samtidigt som jag vill bli klar med plugget först och känner mig livrädd för att vara ansvarig för någon annan än mig själv dygnet runt.Och denna trötthet, bebisen är inte ens här och ändå är jag helt slut dagarna i ända. Och inte en centimeter finns det över i min mage nu. Voj, voj.I helgen hade vi gäster, Damons bror Jason med fru och bebis. De skulle laga något som hette fish pie, hua tänkte jag. Tycker verkligen de klassiska aussiepajerna som de älskar är vedervärdiga och hade en bild av dem fast med fisk i huvudet. Gissa om jag blev glatt överraskad när en hederlig svensk fiskgratäng med lax och räkor och Damons egenfångade Coral trout låg på min tallrik många timmar senare. Ingen tyckte detta liknade en paj och gladast över det var ju jag. Igår hade vi släktträff för att bl.a. fira Pablo som fyllt ett men också två bröllopsdagar, en födelsedag, mors dag samt min namnsdag. Vi blev tolv stycken plus barn. Och det var liksom bara familjen med partners.Just det, sedan tog ju Damon mig på en sista semester innan vi blir mamma och pappa tors-söndag förra veckan. Jättemysigt med massa god mat och italiensk glass varje kväll. I detta nu håller jag på och packar förlossningsväskan, har dragit mig för det och så har det känts så långt bort men nu är det faktiskt bara 2,5 veckor kvar till due date. Bara att göra liksom. Inte mycket där i dock. Bindor till mig, blöjor till bebisen, ett och annat plagg samt filt till liten. Jag skulle hellre packa en väska med mat men lite svårt med hållbarheten.Nej vet ni nu ska jag ta en lur och sova nån timme fast kl. snart är lunch. Varför då? För att jag kan!!!!När tror ni bebben kommer? Beräknat är 23/5.Lite blandat sedan sist:

Kommentarer
Postat av: Emmasusanna

Tips!
Släng ner hårbalsam för håret blir svinto!
Och självklar tofsar och hårnålar ;)

2014-05-06 @ 10:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0