Slut som artist men med ett uns skratt i sinnet.

Ja men god kväll!

Fy fan, får man börja inlägget så? Sista veckan har jag mått skit. Förkyld och eländig och trött och ont i kroppen. Och helgen var inte mycket bättre den, snarare sämre. Natten till lördag sov jag inte alls. Hade så ont i kroppen att jag ville till himlen och att vara gravid i 30:e veckan helt utan sömn, det fällde till och med mig. Åt en macka på hela dagen och tänkte enbart onda tankar. Oansvarigt mot lilletott i magen men jag kunde inte bättre. Åkte sent på lördag kväll för att sova hos mamma men somnade inte förrän 03:30. Vaknade vid 8. Kändes iaf bättre än lördagen och försökte civilisera mig lite. La mig halvsent men vaknade flera gånger under natten och mådde så illa. Ville kräkas men gick inte. Vet inte om det var på riktigt så att säga eller om bebisen låg och tryckte nånstans. Vaknade hundra ggr och mådde lika dåligt. Ont överallt och så ringde klockan, dags för jobb.

Men näej, jag förmådde inte. Först hade jag jättemycket ångest över att jag inte gick men när jag fortfarande mådde så illa och hade så ont tänkte jag att näe nu får jag sluta med mina prestera-för-syns-skull fasoner. Somnade om och sov nonstop till 12:30. Helt fantastiskt kändes det. Känner mig lite mera som människa igen och ikväll blir det långdusch och uppfräschning så jag kan prestera och se presentabel ut på jobbet imorgon. Ska bli så roligt att träffa alla igen!

Det var det hele!

P.S. Ska förresten runt till några mammor på jobbet och kika på bebiskläder i veckan. Sååå glad för det. Tänk om alla ändå körde på begagnat! Vad ska en så liten en med massa nytt till? Lite är klart man vill köpa men begagnat är ju så mycket bättre både för miljö och bebis. Alla gifter är ju borttvättade redan och bara det!

Jag är sluuuuut slut slut men älskar att vara här och det överväger allt ont!

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hej! Har läst din blogg i lite mer än ett år och ville nu skriva Grattis till dig och Damon och lillknodden! :)
Jag är själv gravid fast i v 23 och håller helt med dig om bebiskläder. I helgen var jag på klädbytardag här i Örebro och det var otroligt bra! Hittade så mycket fint för nästan inga pengar alls. Så håll ögonen öppna efter såna i Stockholm.
Kram

2014-03-11 @ 08:31:25
Postat av: Caroline Kirk

Jessica! Krya krya!I Sverige blir man förkyld i februari/mars… det är en regel snarare än undantag :-)
Och det där med babykläder… tänk att lillen ska växa upp i Australien (väl….?!?!?) och här behövs ju knappast några kläder alls! Blöja och på sin höjd en body typ… Och de växer SÅÅÅ snabbt.
Jag skulle mer än gärna vilja vara med och stötta dig under dina sista veckor, vi får se vad vi kan ordna med.
HÄLSA ALLA som vi känner!
PS Ellion är ett jättefint namn tycker jag och Elliot :-))))))

2014-03-11 @ 13:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0