Helg.

Fy sjutton vilken bra helg. I fredags slutade jag jobba klockan 15 och for raka vägen hem, visserligen med en sprängande huvudvärk men liksom nöjd ändå. Bäddade ner mig i sängen med nedsläckta lampor och massa vatten bredvid sängen. Damon var på cricket med kusin Lee och jag väntade mig inte honom förrän framåt småtimmarna egentligen. Hördes med honom vid 21, då var han på nån pub nära där cricketen varit och ville att jag skulle komma och dansa med honom. Dansa med honom hade jag inget emot men att lämna sängen. Sa att jag skulle komma i alla fall men lät mig inte stressas. Senare sa han att han satt i en taxi in till the Valley. Inte mitt favvoställe en fredagkväll med alla dess superberusade människor i både glad och aggressiv anda. Drog ut på det så mycket jag kunde och vid 23-tiden åkte jag och hämtade honom ist.
 
Kusin Lee ramlade in en stund efter och så satt vi uppe och pratade till kl 01:00. Några få timmars sömn och sedan iväg till lärarjobbet på svenska skolan. Vaknade med lycka i kroppen. Något som lyst med sin frånvaro i många, många månader nu. Jag längtar så mycket hem att jag inte kan glädjas åt någonting. Men i lördags utan att någon eller något låg bakom kände jag mig lycklig. Lämnade två sovande grabbar och jobbade ett par timmar innan jag mötte upp dem för brunch. Sedan hem till soffan för mer cricket. 
 
Jag var trött efter så lite sömn och vilade flera timmar, killarna åkte och köpte en stor bunt räkor och framåt seneftermiddagen åkte vi och hämtade Tess vid tåget och tillbaka hem till oss, Michele och Kaylee väntade och vi satt ute på däcket och tittade på den spektakulära stormen med blixtar och dunder medan vi åt upp räkorna och lite avocado och bröd. Tess och jag hamnade på soffan och jag njöt av att få prata lite svenska och ventilera framtiden. 
 
Blev en sen kväll och söndag morgon blev det frukost nere i marinan där vi planerade för en svensk julhelg med Kalle Anka och Svensson-mat. Därefter hämtade vi upp Sabine, (svensk tjej från Vällingby som jag träffat här) och åkte till svenska julmarknaden i Ashgrove. Skulle hålla i barnens Luciatåg där men köpte också på mig lite svenska delikatesser. Så satans dyrt bara men det blev i alla fall Ahlgrens salta bilar, chips, fiskbullar och knäckebröd samt lite smågodis och glögg. Helt vansinnigt varm dag med sol men storm runt hörnet. Vid halv tre satte vi oss i bilen och minuter senare öppnade sig himlen. Fullständigt. 
 
Vi åkte hem, handlade lax till våra laxburgare och satte på en film som faktiskt var riktigt bra, W./E hette den, producerad av Madonna faktiskt, vi hade inga förväntningar alls, men den var klart sevärd!
 
Vi kände oss båda helt nockade efteråt, inte av filmen men med en smygande dunderförkylning så la oss tidigt och konstaterade vilken superhelg vi haft. Mycket för att Damon var ledig lördag tror jag. 
 
Om nån timme kallar jobbet och fastän jag är såååå trött och krasslig är jag så lycklig att jag har ett jobb!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0