Fattiglapp

Doktorn tyckte absolut jag skulle stanna hemma denna veckan då jag dragit på mig både det ena och det andra. Länge sedan jag var så slut i kroppen för att inte tala om knoppen. 
 
Kändes helt okej då jag dels var helt färdig men också då jag tack vare nya jobbet har sick leave. (Betalt när jag är sjuk) Ja så sas det när jag anställdes i alla fall men det var inte helt sant. Fick veta att jag kommer få betalt för sex timmar denna veckan och vi som redan går så mycket back finansiellt som det går. Damon har betalat allt under min Sverigevistelse. Till och med min bil. Och inte sitter han på någon bamselön inte. Har stressat mig själv lite (läs mycket) över det i veckan men jag har varit så sjuk så det har inte funnits något alternativ. Damon har sagt att vi klarar oss och att jag inte ska oroa mig. Men jag vet att han ljuger.
 
Imorgon ska jag ha första lektionen på svenska skolan och är faktiskt lite nervös! Träffade den andra läraren jag ska jobba tillsammans med och hon verkade så himla go och organiserad. Ser verkligen fram emot att göra något som är både kul och meningsfullt!
 
Till min stora glädje har jag fått med Damon på att se Medium från avsnitt ett med mig. Bästa bästa serien men insåg att jag faktiskt inte sett första avsnitten. Kom väl in mitt i första säsongen men sedan har jag väl inte missat ett enda. Hittar någon säsong 3, 4 och 5 får dem gärna skickas till mig ;) 
 
Igår åt vi kycklingburritos till middag och kröp upp i soffan, jag kilade och köpte glass åt oss och precis när vi skulle påbörja ett avsnitt ringde Mikaela så jag smet upp i sovrummet och pladdrade med henne. Efter nån halvtimme kom en minst sagt sömnig kille och kröp upp hos mig för att bums somna med huvudet på min mage. Sedan sov han för natten fast klockan knappt passerat sju. 
 
Jag kunde inte sova så jag mumsade lite choklad och surfade. 
 
Idag ska jag förbereda lektionen imorgon och så tänkte jag göra ett kliniskt städryck. Vår städerska (Damons syster hihi) Michele är nämligen bortrest i två veckor. 
 
Det var det hela för nu. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hur gick det? Hur var det? På första lektionen menar jag?

2013-08-06 @ 05:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0