Helgbomb.

God afton.

Igår vaknade jag redan vid halv sju, ringde Damon och pratade några minuter med honom. På helgerna är jag extra längtig. Kikade lite på Nyhetsmorgon lördag och gjorde mig sedan i ordning snabbt. Sedan kom pappa och hämtade upp mig och vi åkte iväg på hemlighetsmakeri.

Efteråt for vi in till stan, jag hämtade upp min stulna portmonä på Hittegods men tyvärr var mina pengar, bankomatkort och remsa borta. Medlemskorten fick jag dock tilbaka. Mest glad var jag för själva portmonän som jag fick av Anne-Li i julklapp och tycker så mycket om. En riktig favorit!

Efter det åkte vi till pappa på Kungsholmen där jag lånade en jacka av honom, sedan gick vi till ett sushiställe där han åt sushi och jag den godaste yakinikun jag vet. Oslagbar!! Så fint och mört kött. Mumsmums.

Vi smälte maten litegrann, sedan tog pappa med mig runt hans promenadvarv. Fantastiskt att promenera! Bland det bästa jag vet!!

Vi kilade hem, vände, åkte och hämtade upp Anne-Li i Nacka och sedan vidare till middag hos farmor. Länge sedan nu! Farbror Tommy och kusin Jonas kom också över. Vi serverades lasagne och pannbiff. Till efterrätt blev det glass med bär och grädde. Tyvärr har min lilla farmor alltid socker i grädden för hon tycker det blir fluffigare då säger hon. Nåväl hon får väl tycka så då. Men jag kunde inte äta den. Som tur var hade hon sparat en skvätt som jag kunde hälla på mina blåbär och det var riktigt, riktigt gott och inte ett korn socker i!! Mums igen!

Sent igår körde farbror Tommy hem mig och jag höll mig vaken till sent då Damon hade hunnit vakna. Det är så himla overkligt att vara så långt ifrån honom. Hur fan fixar man det? undrar jag ibland. Vansinne är vad det är!

Somnade kanske halv tre och så upp vid 8 kanske. Minns inte så bra. Drömde om Mr. Mister inatt. Helt sjukt såhär långt efter. Nedra människa. Han satte sina spår den åldringen!

Klockan tolv blev jag hämtad av mamma, Johan och Martin och möttes av en bil med applåderande människor. De var visst impade av att jag stod där och väntade när de kom. Är inte den snabbaste i vår släkt. Kusin Micke har till och med kallat mig för Blixten...

Vi styrde kosan mot mormor i Mariefred och hämtade upp Åsa på vägen. Full bil blev det med både Milton och Österman i bakluckan.

Mormor har ju fyllt år så hela ligan var där. Bäst av allt (förutom mormor) var mina fina kusiner. Tycker så mycket om dem!! Micke och Johan träffar jag sååå sällan. Senast var på julbordet 2010. De firade jul ihop i år också men då var ju jag i Australien.

Vi åt så gott och tog en promenad till sjön. Fina Mälaren. Vi pratade lite nostalgiskt om det vi varit med om ute hos mormor som små och jag tycker det är så sorgligt att vi blev stora så fort. Minnena är fortfarande fina dock. Vi hade en sten vi kallade för Båtstenen. Vi tyckte den såg ut som en upp-och-nedvänd båt och det bästa med den var att det växte guld på den!!! Egentligen var det bara rostiga mineraler som trillade av men det var rena skattkammren när vi var små.

Som vanligt är det bara jag som minns och så får de andra tänka så det knakar för att minnas det för mig så självklara.

När vi kom tillbaka blev det fika med brownies och glass. För mig blev det vad som fanns, några oliver, gurka och ljummen tjälknöl. Till det drack jag en liten, liten kopp varm grädde med några droppar kaffe och honung. Dag sju utan socker lider mot sitt slut. Det är svårt, svårt, svårt nu. Men jag vill det här!

Har haft den bästa helgen på mycket, mycket länge. Och avslutade med lite kvällstugg här för någon timme sedan. Nu kallar sängen. Härlig vecka på er!



Pappilappi..




Ligan begrundar "Båtstenen".


Ser ni vilken guldklimp??! Ja Michael också förstås!



Mormor har alltid gillat Australien och i hennes lampa hänger därför en liten koala, har alltid gjort.
När jag hälsade från Damon sa hon att det var nog lika bra att han inte kom, för då hade inte
maten räckt. Hon är rolig hon.

Var och handlade nu på kvällskvisten. Bara bra grejer!!


Så himla enkelt och mumsigt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0