Lisa.

Hallå hallå!
 
Jag har så mycket att berätta men så lite tid, det kan man inte tro. Igår skulle jag och Lisa ses igen och eftersom vi ändå skulle ses på dan frågade jag henne om hon inte ville följa med på min intervju kl. 11. Hon sa glatt ja, fast vi bara käfår tnt varandra i nån vecka drygt så är hon så otroligt omtänksam och go!!

Damon och jag, mest jag hade en sömnlös natt i backspegeln så jag var lite av ett vrak. Han körde mig i alla fall till Lisa, världens bästa är han när det gäller, ja oftast annars också, vi pussades länge hejdå i bilen och sedan väntade han tills han såg att Lisa kom. Han frågade om han skulle köra oss till intervjun men jag ville se Lisas boende och åka kommunalt.
 
Vi åkte hiss (!!!) upp, jag som inte åker hiss och väl inne i lägenheten tappade jag hakan lite. Såå fin! Stora glasfönster med utsikt över den glittrande floden och hela stan. Sjukt fint!
 
Vi snabbade oss lite och åkte mot intervjun. Tur att Lisa var med för jag hade inte hittat. Aldrig!! Till slut gick vi av buss nummer två och så letade vi (Lisa) rätt på rätt gata. Läskigt fina hus. "Tänk om du får jobba i ett hus som det där" sa Lisa och pekade på ett hus snett över gatan. Sekunderna senare insåg vi att det var det huset det gällde!! Det var ringklocka på grinden och hjälp vilket hus! Blankare golv har jag aldrig sett och jag vågade knappt röra mig. Mer om det en annan gång.
 
Efteråt pratade vi om familjen samt för- och nackdelar med att jobba för dem. Vi åkte tillbaka till stan, strosade en kort bit innan vi gick in på pannkaksstället vi bestämt att vi skulle gå på! Mysigt ställe med massor av olika sorters pannkakor och topping. Lisa bjöd mig och vi mumsade varsin tallrik med pannkakor, banan och glass. Och pommes frites. Hon älskar också glass och pommes! Mums!
 
Efter det visade hon mig lite av stan och den botaniska trädgården. Det känns så himla bra med henne. Så avslappnat och jag är så glad att jag träffat henne. En kompis liksom! Och en som det känns sådär rätt med!
 
Vi är bjudna till henne och hennes kille på lördag. Känns så roligt att jag får ta med Damon på någonting.
 
Idag har jag träffat en annan svensk tjej, Linda. Jag tog tåget till South Bank där vi möttes över en ananasjusice med is, hon tog cranberry. Lugn och rar, hon och Lisa är totala motsaser förutom det rara, det har de bägge.
 
Damon och jag ska prata ikväll. Om min framtid. Om vad jag vill göra här och hur jag ska lyckas med det. Så nu stänger jag ner. Tjipp hej!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0