Barbeque.

Hallå hallå!
 
Igår på eftermiddagen kom Damon och Lee hit straxt efter varandra, Lee skulle bara ta en dusch och sedan iväg och se footyn live. Vi skulle till Leo för barbeque och footy, fast på tv. Det gäller att komma in i aussielivet snabbt ;) Jag fick köra och det är är så pinsamt att jag är så dålig på att parkera med den här bilen. Men det är fan inte lätt när man sitter på fel sida och bilen är 3 ggr större än jag är van vid. Ska ge mig ut och öva vid tillfälle. Jag blir stel som en pinne varje gång och frågar Damon hur jag ska göra hela tiden. Big no no!
 
Vi köpte i alla fall lamb burgers, tomater, sallad, lök och avocado som vi tog med oss och när vi var framme var det inte bara kul att se Leo igen, nej han hade en liten överraskning där. Världens sötaste lilla 8-veckors Sibirian husky busade runt på garageuppfarten. Så sjukt go. Hon hade inget namn ännu så alla kallade henne för Little Puppy eller Husky. Utom Damon som kallade henne Corona. Perfekt namn tyckte han.
 
Vi lurade också i Franco när han kom att hon hade kommit med mig från Sverige och att hon en halvtimme om dagen därför måste vara i frysen för att må bra. Att de gick på det är ju bara sjukt men kul var det!
 
Det var roligt att träffa Leos syster Linda igen, hon är väldigt speciell men/och jag gillar henne jättemycket. Hon har humor och är sig själv till tusen procent. Sedan är hon lite svårläst men jag gillar henne!
 
Killarna började grilla både lammburgare och t-bones och korvar samt en massa lök och strax drog footyn igång. Tydligen en väldigt viktigt final mellan Queensland och North south wales. Spänning på hög nivå och faktiskt så tyckte jag att den där rugbyinspirerade varianten av fotboll var riktigt underhållande. Hade jag bara varit lite större hade jag gärna sysslat med det. Sanning!
 
Maten var så sjukt god och jag som inte är nåt jättefan av lök tycker att det grillat på hamburgare eller korv är ruggigt gott! Det var isande kallt ute så jag fick låna tjock jacka av Leo och satt stora delar av matchen med ryggen mot Damons ben för värmens skull.
 
Pratade en ganska lång stund med Mikael på Skype, något som gjorde mig väldigt glad.
 
För allas sinnesro vann turligen Qld och ganska sent för att vara vardag körde jag hem mig och en trött Damon. Jag tjatar om kylan men det är så satans kallt så inatt sov vi med mjukiskläder och täcke och ändå låg jag som en ringlad orm kring Damon för att hålla värmen.
 
Klockan ringde kl. 5 som vanligt och efter några minuter var jag ensam under täcket igen. Men vaknade lite senare av ett sms om att nu kommer vi kunna gosa på morgonen i några dagar för hjärtat mitt har fått ledigt igen. Imorgon är det dessutom min namnsdag, en av de viktigaste dagarna på året vilket Damon blivit väl varse om så jag hoppas vi hittar på något mysigt.
 
Idag har jag inga planer alls, ska kika lite efter jobb och förhoppningsvis komma ut på en promenad. Förresten såg vi en så sjukt rolig film på bio härom dagen, "Ted" hette den och får ni möjlighet att se den, SE DEN!!! Vi skrattade oss igenom hela filmen!
 
Har nu hunnit prata på Viber med några av er och tveka inte att ringa, jag blir så glad även om jag saknar er massor!
 
Kram och klapp!
 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag blir varm i hjärtat Jessica!

2012-07-05 @ 06:58:17
Postat av: Maria

Vad härligt du verkar ha det! Måste säga att jag beundrar dig som kör bil där borta med så färskt körkort, jag har haft körkort i 5 år men vågar fortfarande inte köra i Malmö till min stackars mans förtret =( Hur kallt har ni det egentligen? kram

Svar: Haha, nej i Sverige har jag inga problem att köra. Inte ens mitt i Sthlm. Men här!! Hua! På dagarna är det rätt okej, runt 20 grader men på kvällarna och mornarna kryper det ner till runt 5. Och så är det ingen isolering i husen så det är vääääl kyligt! Hoppas du mår bra maria!!
None None

2012-07-05 @ 10:18:45
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Jennica

Grattis på namnsdagen Jessica!

Vad härligt att läsa om hur du har det och att du verkar ha funnit dig väl tillrätta. Det kommer säkerligen att lösa sig med jobb och sånt också, tänk på att du bara varit där några dagar.

Sköt om dig,
kram Jennica

Svar: Tusen tack Jennica! Du är så himla gullig!
None None

2012-07-06 @ 10:45:01
URL: http://www.jennicasblogg.blogspot.comw

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0