Nyår del 1.

Hej.

Mycket hände under nyårsaftonen men i mitt minne finns bara en enda stund kvar och det är minuterna innan tolvslaget. Vi var på ett ställe som heter Laruche för att fira in det nya året tillsammans med Damons vänner och syster. Med bara fyra minuter kvar av 2011 drog han mig åt sidan och öppnade sig på ett så fint sätt att jag blev alldeles nervös. "Jag älskar dig" varvades med ord som "the girl I can see myself settle down with". Tiden rusade och stod still på samma gång och efter de där fyra minuterna väcktes jag ur vår kärleksbubbla då folket runtomkring oss började räkna ner till det nya året.

I nära två timmar satt jag sedan i hans knä medan han pratade ikapp sin tystnad från 2011 och det var så fint att få lyssna till hans innersta.

Strax efter 02:00 lämnade vi Laruche hand i hand och klev ut i en ljummen natt med berusade röster och blickar omkring oss. Vi funderade först på en taxi men ändrade oss och promenerade istället sakta hemåt. Bron med dess lysen var så sjukt fin i natten och där gick jag med Damon i min hand och kunde inte tänka mig en bättre start på det nya året. Småpratet fyllde luften och hans hand värmde i min hela vägen.

Idag skulle vi egentligen åkt till en ö men det blev inställt då Lee inte längre skulle dit så vi tog en färja längst med floden in till stan. Kändes återigen som i en film när vi stod där framme med vinden i håret. När vi kom fram strosade vi en kort stund innan vi slog oss ner utomhus på en tapasrestaurang. Det är verkligen vår grej. Såå gott! Sangria till det och sedan mera stros.

Imorgon ska vi ge oss ut med Damons båt för första gången och kanske, kanske sover vi kvar. Tidigt innan solen gått upp åker vi, ja, det är tanken i alla fall. Jag är ytterst minimalistiskt hoppfull om att vi fixar den saken men man vet aldrig. Nej nu får ni nöja er med fler bilder på mig och min kära från nyår. Klapp!

 


Kommentarer
Postat av: L

Fina Jessica. Här kommer en efterlängtad kommentar :)

Ne men ville bara säga att det var vädligt trevligt att prata med dig i lördags. NJUT!..



Kram

2012-01-03 @ 22:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0