All the other kids.



Hej måndag kväll!

Känner mig så duktig som har hållit mig vaken denna eftermiddag. Slutade tidigt idag och ville hem och göra lite nytta. Men väl här så hade jag ingen aning om vad jag skulle göra. Jag har så mycket att tänka och besluta om och innan jag fattat ett beslut vet jag inte i vilken gryta jag ska röra. Känns som jag kryddar lite här och kryddar lite där i väntan på de rätta ingredienserna och framför allt på att veta när grytan ska vara klar. Tydlig metafor va?

Nej men det är gasa eller bromsa. Bägge är lika läskiga och ingen annan än jag kan fatta de här besluten.

Men vitkitga beslut ska inte vara lätta att fatta. Så vill jag tro.

Jag har valt att hålla korten nära mitt bröst. Inte prata, inte rådfråga. För besluten är mina, bara mina och jag vill inte övertalas eller övertygas. Det spelar ingen roll vad alla andra 25-åringar gör eller skulle gjort. Det här är jag. Jag har så mycket hemligheter för mig och vissa av dem är sköna att hålla för mig själv.

Att våren är så nära skrämmer mig, jag som älskar våren. Men i år är den så hisnande.

Ska äta lite av farmors lasagne nu och sedan krypa till kojs. Har i alla fall hela två dater inbokade den här veckan. Tjiiihooo!

Det var det hele!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Du kommer göra det rätta, det vet jag. Behöver det ta tid, så ska det få ta tid. Jag vet i alla fall att du o jag har ett projekt att genomföra - eller hur?

2012-02-27 @ 20:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0