25,5

Igår blev en omtumlande men slutligen bra dag. For ju och mötte Åsa och vid busshållplatsen ringde Damon, blev lite fumligt och jag hade inte järnkoll på vad jag gjorde med min plånbok men jag är nästan bombsäker på att jag la ner den i väskan. Men när jag skulle betala min hälsotallrik på restaurangen var den borta. Stulen!! Ingen vidare start men att spärra korten var snabbt ordnat och så blev det till att tänka om lite.

Strosade runt med Åsa till Martin kom och sedan letade vi present till honom men den där ödmjuka lilla ungen säger bara att han inte behöver något..

Nåväl, vi blev hos Åsa en stund innan mamma hämtade Martin och så åkte jag och Åsa och köpte hem Thaimat. Så himla gott. Jag är helt galen i jordnötssås, om den är bra vill säga och det var den igår. Men vad viktigare än maten är att jag gjorde slag i saken och färgade håret. Äntligen och vad modig jag var. Världen tycker jag är störtlöjlig för bara med microskop kan man se en skillnad men jag ser och jag är såååå nöjd. Ingen förändring eller nästan obefintlig är lika med grymt i mina ögon. Jag har nog aldrig varit så nöjd efter att ha färgat håret. Fick låna Åsas micromini-t-shirt att färga håret i, så jäkla ful tröja, förlåt Åsa, men den var så ful så den blev rolig!

Saken är den att jag så himla lätt får solblekt hår när jag är i solen och givetvis var det inget undantag i Australien även om vi inte vistades i solen för jämnan.. Så jag hade i princip blonda toppar och mörk-mörkt närmast hårbotten. Inget viktigt egentligen men folk kommenterar det hela tiden och jag ser ju själv att det ser lite roligt ut så jag ville jämna ut det hela lite. Och det blev perfekt. Ville ta hundra bilder på mig själv bara för att jag var så nöjd. Fåfängan kommer ikapp. Men ja, jag tycker det är skithäftigt att det kunde bli så bra av att färga hemma. Jag är supernöjd!

På kvällen blev det mello, Rocky Road-glass och cola. Så gottigt! Sedan kollade vi Beck, något av det bästa jag vet. Wallander också men jag är så trött om söndagkvällarna så då orkar jag inte hålla mig vaken.

Idag åkte vi till mamma för att fira Martin med mormor och Birgit, mormor och moster Annika. Sedan hem hit ch skura lite och så vid 18 kom farmor, Bosse, Pappa, Anne-Li, Åsa och födelsedagsbarnet självt. Ja och så jag då som fyller 25,5 idag. Alltid lika stor dag denna dag.

Är skönt sömnig nu, har sagt godnatt till mitt hjärta och sängen väntar. Det var det hele!

Ett bildregn:




Kommentarer
Postat av: Sam

Välidgt fin hårfärg!Något sånt jag är ute efter men har inte råd att färga på salong just nu. Vilken färg använde du?

2012-03-04 @ 17:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0