SVAR: BUG och VIRUS

Ja men hej och jag har återuppstått från de halvdöda. Fy satan vilken pers detta varit. Har varit så här sjuk två ggr tidigare. Sist jag var i Australien och när jag hade körtelfeber. Jag trodde bokstavligen att det var risk för mitt liv denna gången. Kände flera gånger att blir det det minsta värre nu så tappar jag medvetandet. Det gjorde så ont i kroppen, magen, huvudet, ögonen, allt. Gick liksom inte att tänka på annat.
 
Skulle ju få resultat samma dag som jag var till doktorn men fick vänta till dagen efter. Blodprovet sa att jag hade en viral inflammation och infection. Bajsprovet dröjde ända till igår. Det visade sig vara en bug. En bakterie. Så nu har jag fått antibiotika. Är fortfarande lös och har ont i magen nästan hela tiden men det går inte att jämföra med hur jag har mått. Känner mig frisk i jämförelse. Ja nu jämförde jag ju i alla fall...
 
Hemska dagar i backspegeln och fortfarande lite oro, men inte över min hälsa utan annat som snurrar. Jobb, framtid, visioner, värde, drömmar o.s.v.
 
Har jobbat lite kortare igår och idag, eller egentligen inte, har bara jobbat in rasten men då har jag fått gå hem en timme tidigare. Får ju lön veckovis här och det var inget kul att öppna lönebeskedet idag från förra veckan. Men men, det är ju "bara pengar". Har man pengar är det väl lätt att tänka så, men nåja, vi kommer nog på fötter igen.
 
Ska försöka fräscha upp lite här, avskyr när det blir ofräscht. Nu lever ju jag med en padant så så värst ofräscht hinner det väl aldrig bli men i alla fall.
 
Inatt drömde jag att jag var hemma och hälsade på er. Och mina barn på jobbet. Åh vad jag pussade på dem!!
 
Hörs snart!
 
/Jessica

Kommentarer
Postat av: Moje

Hej, håller tummarna för att du blir helt frisk.
Ta det lilla lugna, städningen kan vänta.
mormor

2012-12-11 @ 09:11:55
Postat av: Caroline

Skönt att höra att du mår bättre! Ta det easy!

Puss o kram C

2012-12-13 @ 11:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0