Bug eller virus.

Jag är jättesjuk. I tisdags på jobbet då vi väntade 39 grader började jag må hemskt dåligt och på min lunch var jag tvungen att åka hem för en dusch och lägga mig på sängen med air condition. Jag kände mig nästan svimfärdig och på eftermiddagen hade jag närmare 39°C och kände mig allmänt dåsig. När jag kom hem föll jag ihop i Damons famn och tårarna rullade. Kände mig så matt. Men det var ingenting mot vad som komma skulle.
 
Under kvällen värkte huvudet mer och mer och varje led ömmade. Ögonen värkte och jag låg i vårt sovrum med både gardiner och rullgardiner fördragna. Jag frös och svettades omvartannat och på onsdagen började jag få diarré. Varje kvart/halvtimme var jag tvungen att gå på toa och snabbt blev jag väldigt utmattad. Hela natten till igår, torsdag, sov jag oroligt och var tvungen att gå på toa. Vaknade alldeles utmattad, Damon kramade mig och sa att jag snart blir bättre. Jag sa till honom att nej jag tror inte det, jag tror jag behöver hjälp nu. Fick inte behålla varken mat eller vatten och var så otroligt matt.
 
Han frågade om jag ville att han skulle stanna hemma från jobbet vilket han också gjorde och tog mig till doktorn. Fick lämna avföringsprov och blodprov och doktorn gissar på att det är en mer allvarlig bug. Vet inte riktigt vad som menas med det men att det inte är vanlig magsjuka i alla fall. Lovades resultat igår eftermiddag och var det inte bättre till kvällen så skulle jag till sjukhus.
 
Mådde fruktansvärt igår, bara grät och vred och vände på mig. Damon försökte väl så gott han kunde men var ju inte mycket han kunde göra. Vi tittade på ett litet youtubeklipp av Madicken i förrgår och jag berättade att jag brukade se på det och andra Astrid Lindgrenfilmer när jag var sjuk när jag var liten. Igår eftermiddag när jag mådde som sämst och låg i soffan och bara stirrade så sa Damon att jag skulle vända mig om. "Jag orkar inte" sa jag. "Det tror jag nog att du gör" sa han. "Vänd dig om." Så hörde jag tonerna av Madicken på tv och så hade han ordnat hela filmen. Fick mig att i alla fall för en stund glömma hur ont jag hade.
 
Ena testresultatet kom igår eftermiddag. Blodprovet. Men det visade bara att något var fel men inte vad. Idag kommer svaret från avföringsprovet som förhoppningsvis ger mer information. Äter värktabletter för fullt och det hjälper faktiskt lite. Toalettbesöken är demsamma om än lite mindre täta. Vet inte om det beror på att jag inte ätit något eller om det faktiskt är lite bättre. Bara vilar och väntar nu.
 
Hur som helst regnar det idag och ingen är väl gladare för det än jag.. Förlorar massa pengar nu när jag inte jobbar, men det är som Damon säger, hälsan är mycket viktigare än pengar. Såklart!!
 

Kommentarer
Postat av: Moje

Hej, lova att tala om hur det går, meddetsamma!
Big hug mormor

2012-12-07 @ 14:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0