Augustidag.

Hej!

 

Förra helgen var vi på Damons vän Bens event som hans syster ordnat för att hjälpa honom finansiellt då han blivit sjuk i cancer. Nästan alla hade peruker på sig och det var ett stort och glatt gäng som gjorde allt de kunde för att hjälpa sin vän. En dag i strålande sol och med så mycket mänsklig värme att det är svårt att berätta om.

 

Dagen innan, alltså förrförra lördagen var vi på Lisas killes 30-årsbarbie.  De bor så fint och även om jag blev blyg som vanligt så var det en fin dag. Vi stannade hela eftermiddagen och drog oss hemåt vid sjutiden.

 

I förra veckan försökte jag lära känna stan lite, träffade Linda och Kim och pratade i telefon med Lisa. I fredags mådde jag lite krassligt, kände mig nästintill sjuk, febrig, ont i huvudet och trött men mötte upp Kim i stan och sedan Linda. Vi gick till  ett ställe med takterass på kvällen där massa svenskar och en gullig norsk tjej möttes upp. Jag blev bjuden på alkoholfria äppeldrinkar, eller ja det var nog vanlig äppeljuice men med sugrör och då räknas det som drink tycker jag. Stannade inte länge utan rörde mig strax efter åtta då jag och Damon ville hinna mysa lite innan det var dags för lördagsjobb i gryningen för hans del.

 

Han mötte mig på stationen och vi småjoggade hem hand i hand, båda kalla och kissnödiga. Hemma höll Michele på att laga middag. Färska korvar med stekt lök och bröd som vi sedan åt framför OS. Damon somnade i mitt knä, (ovanligt) man kan tro att jag pratar om en liten pojke men jag förstår att han är trött så mycket som han jobbar. Vi gick upp och la oss och i lördags morse åkte han vid fem och jag slumrade till halv åtta.

 

Gjorde mig i ordning och åkte in till South bank där jag mötte Lisa för frukost i West End. Vi gick till ett jättemysigt ställe som heter Three monkeys. Vi åt varma mackor och drack varm choklad och uppdaterade varandra om det som är viktigt, d.v.s. allt.

 

Vi strosade på marknaderna och tog en glass i gräset. Pratade om allt från bröst och omskärelse till barnvagnar och största kärleken. Jag gillar henne såå mycket. Jag får så mycket positiv energi av henne och jag kunde aldrig drömma om att hitta någon som hon här i Aus.

 

Damon ringde och frågade om mina planer och jag om hans, han tänkte att vi skulle åka till Lee och Tess på the Gold coast och stanna över natten men istället tillbringade vi eftermiddagen bara han och jag ihop och på kvällen åkte vi in till stan och åt på ett mysigt pizzaställe med de mest exotiska pizzorna. Den bästa var med päron och gorgonzola. Mumsimums!

 

Vi var hemma igen halvsent men la oss i bra tid ändå och vaknade innan 7. Åkte och handlade frukostingredienser, gjorde lunchpaket och åkte iväg till ett regnskogsliknande område som heter O’Reilly’s och för att komma upp dit åkte vi offroad i 40 minuter, upp, upp, upp. Enorm utsikt och kyligt som attans.

 

Damon hörde några prata svenska och började prata med dem, han fattar inte att så gör inte svenskar. Både de och jag skruvade obekvämt på oss och hade absolut inget att säga. Sjukt o-charmigt men vad ska man göra?

 

Efteråt åkte vi till Janice och Alan, Damons föräldrar där det Skypades med mamma och Johan och pappa och Anne-Li. Pappa och Anne-Li plus lilla Charlie fick “träffa” Damons familj och det var faktiskt jätteskoj!

 

Vi åt söndagsmiddag ihop som Michele lagat och efterätt, jordgubbar med glass och yoghurt, då kändes det faktiskt lite hemma.

Efter åtta nångång åkte vi hem och jag fick välja musik i bilen. FINALLY!! Damon spelar alltid Triple J men jag tycker den stationen är SÅÅ tråkig och man känner igen kanske en av 25 sånger. Han var väl sådär nöjd men jag var desto nöjdare och nynnade med till I’m yours och What about me. Minns inte mycket mer av den kvällen.

 

I måndags storstädade jag vårt rum och badrum kliniskt rent med fuktig trasa och Nature Direct-produkter. Hektigenom hälsosamma produkter och det blev så fint så fint. Älskar fortfarande att städa.

 

Gosade sönder med min kille på kvällen och i tisdags jobbade jag.

 

Igår mötte jag min Lisa inne i stan och vi gick igenom i princip hela stans butiker och jag köpte (!!!) ett par skor till Lee och Tess bröllop i november. Såååå fina. Svårt att hålla sig från att använda dem innan bara. Lisa och jag hängde dagen lång, drack juice och öl och sa hejdå strax innan butikerna stängde. Jag tog tåget hem och spenderade kvällen med Damons fina underbara syster Michele som gör så mycket för mig. Vi gick och åt de godaste kycklinghamburgarna på Grill'd och sedan såg vi "the Sapphires" på bion. Hon bjöd på hela rubbet men jag köpte i alla fall en Choc top till henne. (En glass på biografen.)

 

Nu ska jag svira om och sedan träffa Linda. Vi ska ha dag ihop. Mys! Nedan följer lite bilder från senaste veckorna. Klapp!

Rödtotten är min kille :)

Här bor vi.

Den här tavlan blev jag helt kär i på marknaden. VILL HA!

Hjärtesmul på pizzastället.

Tripp ut i det okända. O'Reilley's

Jag tycker om när vi ser sådär nördiga ut. Det är okej.

Michele.

Ser ju inte så farligt ut men den var tio meter över marken och såå ranglig!!

Baby, baby.

Ah men asså hur fin är den här tjejen??

Sjukt fin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0