Med luft under vingarna.



Det är dags. Tiden har gjort sitt och jag har samlat mod, tro och tillräckligt med kärlek. Till mig själv och till Damon. Jag är redo att berätta för världen. I sommar flyttar jag ihop med min Damon.

Vi kan räkna veckor nu. Vi kommer äta frukost vid samma frukostbord. Lägga oss tillsammans i samma säng om kvällen. Skriva matlistor ihop. Ta sovmorgon på söndagar. Torsdagsstäda. Gå kvällspromenad. Vakna av samma ljud. Se film i vår soffa. Bjuda hem vänner på middag. Fylla på toapapper i badrummet. Äta middag ute på fredagar. Promenera på stranden. Bråka litegrann. Bli vänner igen. Göra en dagtur med lilla Mia. Springa till bilen för att hinna till bion, sena som alltid.

Jag ska älska honom med honom i min hand. Inte på andra sidan jorden. Jag ska se när han ler. Han ska se mina ögon när jag säger vem han är för mig. Jag ska känna doften av honom när jag somnar. Han ska vara bredvid mig när jag vaknar. Jag ska vara tyst och inte säga ett ljud, bara knyta mina fingrar bakom hans rygg när jag håller om honom. Jag ska känna utan ord. Jag ska vara pigg när han är pigg, trött när han är trött. Bryta arm med honom bara för att få hålla hans hand. Väcka honom när han sover. Prata tills han ber mig vara tyst. Hyra film och sedan vila huvudet i hans knä. Låta honom tro att jag tittar på filmen fast jag bara tar in stunden nära honom. Simma med honom. Skratta tyst när jag ser hur han knyter sina skor. Räkna sekunderna det tar för honom att borsta tänderna. Lyssna till det ljudet och glädjas åt att jag kan höra det live.

Om bara veckor kliver jag av planet från Sverige och entrar Australisk mark. Jag har luft under vingarna och följer mitt hjärta. Det enda rätta.


Kommentarer
Postat av: Sophie

ÅHHHH äntligen!

Har läst rätt länge nu å undrat. Nu vet jag. Du gör det så rätt,så himla starkt,så målmedvetet. Fast vi inte setts önskar jag dej all lycka till du modiga tjej. Du fann din kärlek på "min" ö.....många somrar å minnen där,fast ditt fynd slår alla fossila stenar å hjärtformade kalkstenar jag hittat!

Grattis!

2012-04-28 @ 22:35:30
Postat av: Maria

Grattis Jessica! Vad härligt ni ska ha det sen =)

2012-04-29 @ 10:02:52
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Anonym

glamorisera inte livet for mycket bara. Jag akte till australien med ungefar samma tankar och samma syfte som du, men det ar inte alltid en dans pa rosor och du ska veta att man kanner sig bra ensam manga stunder och lamnar lite ansvaret pa sin respektive att fylla den saknaden..som latt kan bli lite orattvist. extra viktigt att verkligen ha sitt eget liv och egna intressen sa inte han kanner for mkt ansvar for dig. har foljt din blogg ett tag nu har fran andra sidan jorden..men tycker du verkar modig och djarv. att folja hjartat ar inte latt, men jag kanner som du, det maste goras, det ar det enda ratta!



Lycka till/Emmy

2012-04-29 @ 16:54:33
Postat av: Jennica

Såå underbart! Det är tufft och modigt av dig. Men helt rätt. Att följa sitt hjärta. Och efter att ha följt dig här så vet jag, att detta inte är ett förhastat beslut. Du är en klok tjej och du har tänkt igenom detta noga. Jag önskar dig all lycka, för det är du så väl värd.

Många kramar från Jennica

2012-05-02 @ 13:31:29
URL: http://www.jennicasblogg.blogspot.com
Postat av: Caroline

Jag säger bara en sak.

Man ångrar bara det man INTE gör. så. KÖR HÅRT!!! Men en viktig sak är nog att försöka skaffa sig "egna" vänner och "aktiviteter". Trust me.

Oj då, jag kan visst inte räkna till ett.

Puss!!!

2012-05-02 @ 14:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0