Trött tjej.

Idag har jag jobbat 7:45-19:30. Det känns!! Men hörrni vad mysigt det är att hösten verkligen är här nu. Var så mysigt att gå hem i mörkret i lite lätt regn och en massa löv överallt. Ska krypa ner i sängen alldeles strax men har lite att dona med först.

Nu i dagarna kommer jag boka min resa till Australien. Det är så sjukt overkligt. Jag som aldrig har varit utanför Europa ska sätta mig på ett plan och åka till andra sidan jorden alldeles själv. Helt vansinnigt. Jag försöker tänka lite att home is where the heart is och att jag kommer fortfarande befinna mig på jorden. Det är bara världen!

Pratade med Damon för första gången på några dagar idag. Tycker så mycket om att höra hans röst och det gör inget att det går en stund mellan gångerna. Ibland får jag ändå för mig att han inte är på riktigt men när jag hör honom vet jag att han är det. Så lustig känsla, den där overklighetskänslan. Är han på riktigt?

Det är en del att ordna inför resan. Till att börja med det mest nödvändiga men sedan kommer det andra, sommarkläder, solskyddsfaktor, kudde, något att pyssla med på flyget och så vidare. Sedan ska jag ordna allt för Charlie och Vilma plus en hel massa annat men det är baaaara spännande. Det är svårt att ta in att det är jag som ska vara med om det här. Att den där tjejen jag berättar om som träffat en kille från Australien och som ska åka och hälsa på honom är jag. Och att det inte är vilken aussie som helst utan jordens i mina ögon mest trygga och ändå så spännande kille.

Nej nu kallar verkligheten! Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0