Söndagen.

Hellu.

I söndags var en kanonmysig dag som startade med tvättstugan. Jag älskar att tvätta när det finns ordentligt med tid till det så kl. 8:00 startade jag första maskinerna. Tvättade allt och lite till för att det skulle kännas fräscht. Liggande kläder tappar fräschheten efter ett tag tycker jag så jag körde på.

Kl. 15 var det släktkalas hos Åsa. Riktigt lyckat och jag är så stolt och glad över att vår släkt äntligen kan bete sig som folk, ugås och ha det bra efter några år av trubbel. Det är som att allt fallit på plats. Fick oss några rejäla skratt tillsammans.

När jag gick därifrån samtidigt som pappa och Anne-Li plingade jag på nere hos Tina för att gratta Adam som fyllde 13. Pappa och Anne-Li fick heja på Tina också och i samma veva blev jag inbjuden till middag. Så 45 min senare var jag tillbaka hos Tina och åt sjukt god mat, precis som alltid. Hennes hemmagjorda bakpotatisröror är oslagbara! Mums så gott. Och sedan 100 bakverk. Hon är oslagbar. Åt så jag hade ont i magen. Och när det kommer till hennes mat och bakning så går det liksom inte att inte äta eller inte smaka på allt, det är så sjukt gott!

Känns som jag börjar smyga mig närmare resan med små, små steg. Mycket kvar som ska ordnas men jag tror i alla fall i det här stadiet att den kommer bli av. Nu är det 16 dagar sedan jag träffade Damon. Vet inte om tiden går fort eller långsamt faktiskt.

Tid för jobb nu! Ciao!


Kommentarer
Postat av: Maria

Du verkar ha många fina människor omkring dig och vad härligt med kalas =) När ska du åka till Australien då? Jag hade gärna åkt dit när som helst för en av mina bästa vänner bor där sedan 2006 men det är ju så himla dyrt att resa dit!

2011-10-18 @ 13:38:07
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0