What a lovely, lovely day.

Fy sjutton vilken vändning. Den här dagen har varit helt oslagbar. Vilken glad tjeja det sitter här vid skrämen. Jag minns inte senast jag hade en sådan lycklig dag. Egentligen skulle det här vara en sorgens dag då min älskade kollega Mikael hade sin sista dag på förskolan. Men det går inte att vara ledsen i hans sällskap. Jag kommer sakna honom såååå mycket! Vem ska nu ge mig blåmärken eller hjälpa mig att tolka signaler?? Världens grymmaste kille och det kommer bli sååå tomt utan honom.

Han hade till och med bakat dagen till ära!! Han brukar annars tjata om mina recept så att hans flickvän ska kunna baka och vill så gärna ha min berömda cheesecake på fredagar. Men no no han fick klara sig själv idag. Och det blev så bra!

Han fick en baden-baden-stol av oss med texten Kungen. Älskade fantatiska Mike!!! Han bakade som sagt dagen till ära men jag hade också en överraskning. För några år sedan fyllde min barndomsvän 25 och hade 80-talstema på sin fest. Jag som normalt sett känner mig som en grå mus i de flesta sammanhang tänkte att jag skulle köra all in vilket jag också gjorde. Jag köpte en variant av kroppsstrumpa i kamoflerat leopard- och krokodilmönster. Den här grymma konfektionen är inte att leka med och Mikael har sett den på mig på bild några gånger och hans kommentar har varje gång varit: Du kan inte haft på dig den där på riktigt??? Jodå! Och idag var det dags igen. Visste väl att jag skulle få användning för den där pärlan!! Den sitter väl inte riiiiktigt som den gjorde för tre år sedan om man säger så, men vad gör man inte för sin käre kollega?

Själv fick jag en massa presenter från barn och föräldrar, så himla gulligt, jag ska ju bara vara borta några veckor. Lite kunde jag inte hålla mig från att slita upp men ett par sparde jag för att fota.

Det var en obetalbar dag på jobbet och efteråt promenerade jag i raska steg upp till centrum. Där mötte jag min kära syster. Fick julklappar av henne.  Särskilt en av värde. Fantastisk sådan! Ska ta med den och dela med Damon! Sunes jul på dvd. OM vi ska titta på den?!

Sedan var det vissa förnödenheter inför resan som jag tycker mig behöva. Fast jag vet att jag bara behöver pass, biljett och pengar. Länge har jag letat efter de perfekta gympaskorna. Inte lätt. Jag har ett par som jag älskar men inga har hittills kunnat jämföras med dem. Har prövat Nike free run men jag gillade dem inte på foten. Men idag bara stod de där!!! LYCKA! Tills jag såg priset. 1200 kr. Kanske inte mycket för ett par gympisar men för en outbildad barnskötare på väg till Aus så jo. Och nu kommer en av alla mina historier med modifikation tror ni, men så är det inte:

En ascharmig kille kom fram och frågade om jag behövde hjälp. Ja, jo, eller mnja, jo, kanske. Jag beslutade mig för att i alla fall prova dem. Men de fanns inte i min storlek. Han tyckte jag kunde prova en storlek större i alla fall och det gjorde jag men eftersom jag har en lillefot och en storfot så är det alltid klurigt. Den större hade inga problem, men lillefot var inte helt glad. Killen hade sådan härlig energi, han klämde och snörade och kände och fixade. Jag har annars sjukligt svårt att se om en kille mot förmodan skulle tramsflörta med mig men det här var så jäkla uppenbart. Jag hade kunnat tänka tvi men han var otroligt trevlig och karismatisk så jag lät stunden vara. Jag promenerade fram och tillbaka och kände efter noga. Visst var de lite stora men då föreslog han ett inlägg. "Jo fast då blir de ju ännu dyrare... pep jag. "Äsch det ordnar vi" sa han. "Annars kan du ju alltid vänta till december då vi får in 2012 års modeller..." Till det svarade jag: "Mnej jag åker till Australien om ett par dar och vill ha dem då." "Jaha, vad ska du göra i Australien då? Semestra? Hur länge blir du borta? Känner du nån där? Vad säger familjen då? Han tyckte att jag visst kunde ha storleken då han knådade på mina tår och sa att lillefot nog visst skulle trivas. "Vill du ha de här skorna? Skulle du använda dem om du köpte dem?" "Jag tror det..." svarade jag. "Men vill du ha dem?" fortsatte han. "De är helt perfekta så ja, men de är så dyra." "Ja, men vill du ha dem?" "Men ja." svarade jag. "Då sätter jag kampanjpris på dem, 400 kr. Och det säger du inte högt för då får jag sparken. Men en special deal för en speciell tjej. Och så lovar du att komma in när du är tillbaka och berätta om resan." "Inläggen då?" undrade jag. "De ingår." Sedan hämtade han en prismärkare och märkte om kartongen till kampanjpris. Woooooohoooooo! Där och då var jag rätt nöjd med att inte ha avslöjat mina egentliga skäl till resan.

Jag är såååå nöjd. Värsta fina skorna med 800 kr i rabatt!! Har haft på mig dem hela kvällen och nu har jag dem i sängen. Blir glad varje gång jag tittar på dem. Mamma säger att jag charmar till mig saker medan Åsa skäller till sig saker. Oavsett vad så är jag nästan lite stolt att jag fick dem så billigt. Jag var sjuukt trevlig mot honom. Inte för att vara löjlig och flörta utan för att han var så jäkla trevlig och hjälpsam mot mig! Och det lönade sig, Som alltid. Ett ärligt leende betalas rätt bra!

Helt underbar dag och nu mina vänner ska jag ringa D för att berätta om mina förhandlingsförmågar. Han tycker nämligen att jag saknar pondus. Men se nu ska jag bevisa för herrn att det funkar precis lika bra att vara snäll och go! HA!


Så sjukt osexigt, jag dör! Men jag bjuder på'n =)




Kommentarer
Postat av: Jennica

Hhahaha! Det var det bästa jag hört! 800:- i rabatt! Herregud! :)

2011-11-28 @ 23:03:21
URL: http://www.jennicasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0