Vänskap.

Hej.

Ett par djupa från J.B.

Vänskap är ju bland det finaste som finns, måste tyvärr säga att det ligger näst efter kärlek. För kärleken innehåller redan vänskapen. Men ren vänskap är jag i hemlighet så väldigt rädd för. Jag tror mig ha haft många vänner genom livet, men det är så få som stannar. Som finns där igen och igen och igen.

När jag var liten hade jag Emily. Hon var min bästa, bästa vän. Jag tyckte så mycket om henne, men det var mer jag som prisade henne än tvärtom. Jag hade Lovisa i gymnasiet, men hon försvann. Vi gjorde verkligen slut. Saknar henne inte längre men det är ändå en vänskap som funnits men inte längre gör det.

Näst på tur av viktiga vänner kom Tobias in i mitt liv. Jag älskade honom och hade så otroligt kul tillsammans med honom. Sann personkemi. Så olika men så starka band. Jag övergav honom. Tusen gånger. Igen och igen men fattade det inte förrän det var försent. Han vilar i en svunnen tid nu. Alltid i hjärtat men så långt bort på samma gång.

Senare kom Laura. Jag tyckte om henne, kunde vara jag precis hela tiden men så kom en liten bebis in i bilden och vi sa tyst adjö.

Maria och jag var bästa, bästa vänner, gjorde allt ihop. Men så krävdes ett litet skitbråk om ingenting så var allt förstört. Det fina finns där när vi väl ses, men det gör vi aldrig.

Jag är rädd för vänskap. Högaktar den på samma gång.

Igår frågade Jonna om vi skulle ses idag, så spontant, så välkommet. Så fint, så lyckligt i kroppen. Enkelt, inte rusande, bara behagligt. Och jag njuter av stunden men vet att plötsligt kan hon försvinna lika snabbt som hon kom. Pappa säger att hon inte kommer göra det. Jag hoppas han har rätt.

Vi sågs idag. Lagade somrig middag och gjorde efterrätt. Och jag njuter av stunden.

Vi pratade om min kommande 25-årsdag. Vill så gärna fira den med alla dessa vänner. Med Hanna, Tobias, Sebastian, Alex, Leo, Robin Wilhelmsen, Anna & Per, Mikael på jobbet, Mikaela, Sebastians mamma, Monica, Inés, Carlos, Urban, Susanne, Marie, Carro, Evelina, Tina, Sebastians brorsa Alexander, Marcus, Fredrik, Jonna, Mathias, Maria, Nina Söderblom och andra som jag tycker så mycket om. MEN, jag vet att det liksom inte är ömsesidigt på samma sätt. Jag vill ju att DE ska ha kul!

Jag kanske firar med en och en istället. Enklast så och det blir inte fel.


Kommentarer
Postat av: Petra

Jonna kommer alltid finnas till för dig.. :) Det är det fina med henne att oavsett tid & avstånd är hon densamma.. :) Var inte rädd. Vänskap på äldre dar brukar vara här för att stanna..

Är glad för att ni har funnit varandra!



Kram Petra (Jonnas vän)

2011-05-20 @ 17:59:54
Postat av: Jessica

Tack för de orden Petra! Väldigt gulligt!

2011-05-21 @ 10:56:46
URL: http://luppans.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag tror visst att du glömde bort någon i din lista över personer som du vill fira din födelsedag med...

2011-05-24 @ 13:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0