Tösabitar små.

Plötsligt är man ingen liten tjej längre men aldrig förr har jag känt mig så liten, berörd och ung. Jag är vuxen nu och med vuxenlivet trodde jag att självkänslan, självförtroendet och tryggheten skulle komma av sig själv. Så funkar det ju inte.

Jag har bloggat i fem år och läst många, många bloggar. 99% av dem skrivs av tjejer. Skönhet, kroppshysteri, trender och samhällstillhörighet trycks upp i ansiktet på en. Man delar med sig av bilden man vill återge av sig själv till läsarna. Men jag vet inte om det går att läsa av en människa genom att läsa en blogg 2011. Det mest lyckade livet ur bloggperspektiv kan lika gärna vara det mörkaste, ensammaste.

Vad är det alla vill uppnå? Vad söker de? Vad söker jag själv?

Bekräftelse på att man finns? Ja. Att man duger? Ja.

Det där vet jag ju redan. Jag finns. Jag duger bra. Men ibland oroas jag för att misstas för en tösa som enbart är ute efter den där bekräftelsen. Jag älskar bekräftelse, men jag älskar den som kommer från mig själv mer. Ändå tycker jag det är grymt kul att läsa, kommentera och beröras av bloggar. 2% av de jag kommer över gillar jag. Och de procenten är de som har det där lilla extra. Det har inte den här sidan ännu, för jag har inte börjat dela med mig av mig ännu. Men tids nog.

Kommentarer
Postat av: Sofie

sv- tack, kan inte annat än hålla med dig om att min lilla pojk är fantastiskt söt.



kommentarer som din värmer något oerhört, tack än en gång

2011-01-08 @ 18:54:31
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

vill bara säga detta är en bra blogg---

2011-01-09 @ 11:53:18
Postat av: pauli♥

hihi ja, det är konstigt det där. men det är bra, man ska bli glad och ta åt sig. då lever man längre, kram<3

2011-01-09 @ 23:57:41
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag tycker du bloggar bra, därför tänkte jag passa på att be om lösenordet till din andra blogg om du vill. Jag har ingen sådär spännande blogg, men jag vet inte riktigt vad jag ska blogga om för att göra den till en så där braig blogg.



Nu har jag förresten testat ditt grötrecept och visst blev det godare, men havregrynsgröt är nog ändå inte min grej. kram

2011-01-10 @ 11:13:49
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Laila♥

Hoppas att du har haft en skön helg sötnos :)

2011-01-10 @ 14:22:24
URL: http://lailaaziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0