Kjol(-ahopp)




Hej halloj tjenamors!

Jag startar ofta med att skriva, "Vilken dag!" Men Vilken dag!! Vaknade som sagt tidigt och solen sken redan då. Åt lite yoghurt till frukost och tog på mig min nya fina kjol och önskade sååå att det var sommar för en sekund. Men så kom jag på att med ett par strumpisar under så går det bra i alla fall. Sagt och gjort.

Jag började knata mot optikern i strålande solsken. Heelt underbart. Men väl framme så säger de att jag inte är inbokad sålänge jag inte heter Jimmy. Herregud, jag orkar inte mer var det enda jag kände. Läppen började darra och ögonen tårades. Blev så liten, så liten men var samtidigt arg. Min sämsta kombo. För det som händer är att jag börjar gråta.

De sa att jag kunde få en tid senare. I helvete heller! "Då vill jag ha min handpenning tillbaka så går jag någon annanstans." kved jag. Nej se det gick inte, för de hade inte fått en chans att hjälpa mig sa hon. Men jag var ju här i torsdags och då sa ni att ni inte kunde lämna ut glasögonen för att det var fel på dem, och då bokade jag den här tiden, sedan ringer ni igår och säger att det inte är något fel på dem och jag påtrycker att jag ill ha kvar tiden idag och nu är jag här. Men då har ni avbokat den i alla fall. Behåll de där glasögonen och handpenningen också. Gör vad ni vill med det. Hejdå!

Sedan forsade tårarna nedför mina kinder. Lilla töntiga flickan. Men jag rådde inte för det. Blev så otroligt ledsen och uppgiven. När jag torkat tårarna och viftat bort alla tusen par ögon som stirrade på mig på torget och säkert trodde att jag just blivit dumpad gick jag raka vägen till tunnelbanan och åkte till min gamla optiker.

Väl framme där var de såå gulliga mot mig men jag hittade inga bågar som passade. Så jag gick till ett annat Specsavers i stan där jag frågade om jag kunde få samma bågar men med ett asfäriskt glas och om det kunde bli bra med mina styrkor. "Inga problem!" blev svaret.

Gick ut från dem och tänkte lite. Ringde upp butiksägaren till den första Specsaversbutiken som var den jag hade bokat tid med idag och framförde mitt missnöje med min vänligaste stämma och han var inte sen med att beklaga det som hänt. Han sa att hans kollegors uttalanden endast berodde på ren okunskap och det var så jäkla skönt att höra! Han lovade mig att stå för kostnaden av ett asfäriskt glas och en helt ny kostnadsfri synundersökning och därmed var vi överens. Så imorgon startar vi hela denna processen på nytt! Tjihoooo!

Kommentarer
Postat av: marie

SHIT, va heta rumpor vi har!!! :)

2011-02-12 @ 21:29:40
Postat av: Maria

Du är så stark Jessica! Jag hade nog gett upp och gått hem och gråtit över förlorade pengar och varit ledsen över behandlingen. Jag beundrar dig verkligen att du var så strong! kram

2011-02-12 @ 21:49:01
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Sara

Men åh så söt! :)

2011-02-13 @ 22:09:26
URL: http://aamaziing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0