Kär i Melbourne.

Hej hej hej!

Igår blev det en ganska tidig kväll. Vi åt fantastisk god thai-mat hemma, jag, Damon, Michéle, Kaylee och Paddy. Massa grönsaker och kyckling. Mums! Världens bästa, mysigaste kväll. Jag gick och la mig innan Mr. som jobbade men ganska snart efter kom han också. Jag mår bara bättre och bättre med honom för varje dag som går och för varje gång jag tittar på honom så växer något i mig. Det är enormt läskigt.

Tidigt imorse ringde klockan, vi åt lite frukost och gjorde oss klara, sedan körde Michéle oss till flygplatsen och därifrån flög vi till Melbourne. Första gången vi flyger ihop. Mycket bättre än att flyga ensam. Ungefär två timmar tog det och vi hamnade bredvid en enorm indier som det liksom fullkomligt osade morgonandedräkt om. Det var helt otroligt! Jag satt och sniffade Damon på halsen med jämna mellanrum för att det var olidligt och han har ju världens godaste doft i sig själv. Stackars Damon fick sitta precis bredvid honom.

Framme i Melborune var jag så hungrig att jag kunde dö. Vi möttes av Nicole och den mest underbara lilla Mia, Damons systerdotter på dryga året. Sååå underbar unge! Och hon var inte ett dugg blyg för mig utan ville att jag skulle bära henne hela tiden. Så himla go! Har förresten aldrig sett någon vara så förtjust i ett barn som Damon tycks vara i den här lilla tjejen. Jag fick släppa alla hans pussar till henne och han kunde inte låta bli henne en minut.

Vi träffade Nicole's man Daniel och gick och åt på ett mysigt ställe. Världens mest smarriga macka med någon utsökt kycklingröra! Mums igen!!

Vi tog en tur till en liten park för att leka med Mia och sedan åkte vi hem hit. Medan Nicole fixade tog vi en promenad med lilla tjejen som skulle sova. Vi gick och gick men det gick sådär.. Hon somnade inte. På vägen ville min barnsliga kille köpa glass från glassbilen. Det fick han. Tyvärr lyckades han välja mina värsta smaker, jag äter mer eller mindre allt i glassväg men han valde helt fel, lemon på en kula och lime på den andra. Han fick glassen för sig själv. =)

Väl hemma efter lite lek med Mia somnade vi på soffan och vaknade först när middagen var klar. Spaghetti bolognese. Såklart, mannen i huset är italienare.

I detta nu är det jobb för D, jag får roa mig bäst jag kan. För allra första gången på resan är jag sjukt godissugen. Chokladsugen!

Jag börjar bli kär i den här killen. Riktigt på riktigt. Vet inte varför jag håller emot så. Är bara så rädd. Well, well, let's show you some pictures:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0