Känguru. Skutt, skutt.

Godmorgon!! (Godnatt på er!)

Igår på dagen tog vi det ju det lilla lugna med stros i Melbourne och inte så mycket mer men på kvällen blev jag rastlös och ville hitta på något. Jag sa till Damon att nej nu går jag ut och går. Han bara jobbar och jobbar ju. Men då ville han följa med så vi knöt på oss våra nya skor och lämnade huset. Skrattandes. Jag var överfylld med energi och Damon fick se en ny sida av mig. Min för er där hemma inte så främmande tramssida. Vi gick till ett skogsområde med en stor sjö. Stannade här och var, skojade, pussades lite och jag är så kär i den här killen. Det känns fortfarande supersupernytt och jag blir fortfarande blyg och nervös i hans närvaro. Alla steg är så små, så små men det får vara så. Den där promenaden var en av de bästa stunderna hittills på resan.

När vi kom hem var klockan strax innan 21 och Nicole stod och förberedde en sen fredagsmiddag. Jag fick hjälpa till med rotfrukterna, skala och sedan mosa. Vet ni vad vi skulle äta? Såklart inte. Känguru!! Och det gjorde vi. Smakade riktigt, riktigt bra. Rotmoset var outstanding!

Jag visste faktiskt inte att man åt känguru. Jag är inte så påläst när det kommer till det här landet.

Idag har Damons andra syster kommit till Melbourne så ikväll lär vi bli ett litet gäng som umgås. Det var allt för nu. Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: mamma

Duktig du som smakade. Hade nog inte jag gjort. eller kanske, när man är borta sådär, men jag hade nog tagit en liiiiten liten bit bara. Var det gott då? Hur smakade det?

2011-12-10 @ 08:37:44
Postat av: Anonym

Glöm inte att krama en koala!!!

2011-12-11 @ 16:00:44
Postat av: Anonym

Du ser ju helt förälskad ut!!! Vad är detta???

2011-12-11 @ 21:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0