Aus is calling.

Hej vänner, och andra!

Får söta och gulliga hälsningar och önskemål om att blogga och här kommer en update. Passar så bra när Damon jobbar för då kan jag passa på att berätta för er vad som händer.

Hmm.. Var ska jag börja? Igår åt vi frukost ute, någon yoghurtgrej med massa müsli som liksom smält ihop och blivit en gegga toppat med nötter, jordgubbar, blåbär och honung. Därefter behövde Damon jobba så jag lekte med Rocky och läste lite. Tog även en liten kikrunda i området.

Lite senare var det dags för mitt första eldprov, nämligen att träffa Damons vänner. Åhh ni vet ju hur nervös jag är för det, och har varit. Att vara blyg syns inte på utsidan, det lovar jag, men känslan är inte rolig. Hur som helst begav vi oss till en av Damons vänner där senare tre till anslöt varav en var hans kusin Lee. Jättetrevliga och sköna killar och de har verkligen överseende med både min engelska och min blyghet som de inte är medvetna om vad jag vet, om inte Damon sagt något om det. Hur som helst gick det bra och vi gick ut och åt grillat tillsammans med ytterligare två av hans vänner. Jetlagen känns av vill jag lova. Men som tur är kommer det och går. Ena stunden är jag jättepigg för att i nästa vara helt svimfärdig och skakig. På det stora hela går det i alla fall väldigt, väldigt bra.

En storm har varit på väg in och jag väntade som en unge på julafton igår men den kom aldrig. Idag däremot har det funnits tendenser men den har liksom inte dragit igång. Imorse vaknade jag av att ha Damons armar runt mig och mådde bäst ivärlden, somnade om, vaknade igen men ensam och det gillade jag inte alls. Han hade gått upp för att jobba utan att säga något. Jag är ju så känslig så det var ingen kanonstart på dagen men han är som vanligt bäst och peppar mig så jag blir glad igen.

När han jobbat färdigt begav vi oss mot hans mammas jobb och eldprov nummer två var på ingång. Att träffa som sagt, hans mamma. Vilken mysig mamma han har. Hela hennes uppenbarelse ingav lugn och nervositeten försvann ganska direkt. Vi var där och hämtade biljetter till de olika parkerna här. Sea world, Movie world och Wild 'n wet tror jag de heter. Vi sa hejdå till lilla mamma och åkte hem till hans föräldrar för att lämna våra saker då vi ska sova här inatt.

Efter det blev det Movie world där vi åkte en helt galen berg-och-dalbana men besöket blev kort. Istället åkte vi till Sea world där vi tittade på gulliga fiskar och djur. Damon tyckte att han hittade mig bland fiskarna på den stora fisktavlan. "Nervous shark" hette en art. Haaa-haa, jättekul. Ja, han tyckte det i alla fall. Då hittade jag honom. Lemon blablabla nånting. Han är ju lite sur ibland tycker jag...

Vi såg Happy feet i 3D 15 minuter och sedan började det regna och blåsa ordentligt så vi började så sakteliga dra oss därifrån.

Nu har vi just kommit hem från buffémiddag med hans föräldrar och de är såå gulliga så. Inga att vara rädd för. Såå vänliga människor.

Nu har visst Damon jobbat klart så jag får skriva mer imorgon men ni kan få se lite bilder så ska vi nog se en film nu. Även dag 3 underbar. Så ni vet. Puss på er!!



Den där galningen åkte vi!!


De är faktiskt riktiga Happy feet!






Här får vi sova inatt.

Kommentarer
Postat av: AAAAAAA

Så härligt!!! Det verkar finnas IKEA i Australien..

2011-12-01 @ 16:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0