Tack.

Vilken fantastisk helg jag haft. Min födelsedag blev bättre än jag väntat mig och då hade jag ändå väntat mig ganska mycket i hemlighet. Var ledig från jobbet, strosade i stan i flera timmar, åkte hem och bytte om, mötte upp Damon på stationen och gick och åt med honom på en jättemysig tapasrestaurang. Det är så mysigt att vara med honom och han behandlar mig som en prinsessa, jag skiter i om det låter klyschigt för det är så han behandlar mig men på ett sätt som inte blir too much eller tillgjort. Sedan mötte vi Åsa & Sotarn och tog spårvagnen till Gröna Lund.

Väl där väntade min fina vän Fredrik och en kort stund senare mötte vi pappa och Anne-Li. Bo Kaspers hade redan gått på och det var så mysigt. Skickade iväg Damon med Åsa, Sotarn och Fredrik för att ta några öl medan pappa, jag och Anne-Li såg konserten. De är så jävla bra!! Älskar det där bandet!!

Senare kom Carro och Evelina och jag fick två goda drinkar (alkoholfria) av pappa och Anne-Li. Vi satt där till stängning och tog senare båten över till Slussen. Där blev alla hungriga så vi stannade på Mc Donalds där det blev blandade delikatesser och milkshake! Pappa och Anne-Li gick vidare medan vi ungdomar tog tunnelbanan till pappas bil. Sa hejdå till Fredrik och Carro och klämde ihop oss i paps bil hem.

I lördags åkte jag och Damon till Skansen där vi åt värsta goda lunchen. Jag tog köttbullar med färskpotatis, gräddsås och lingon. Mums så gott!

Efter det köpte vi skor, jeans och skjorta till Dame och sedan åkte vi och handlade mat och frukost. Kom av oss helt med matlagningen och klockan blev så mycket så vi skippade middagen, ajaj! ;) Sedan kom jag på att jag glömt en ingrediens till cheesecaken jag skulle baka så goingen var snäll och körde mig till ett ställe som var öppet i Bromma fast ögonen gick i kors på honom. När vi kom hem igen somnade han som ett litet barn och jag började städa och baka.

Igår försökte vi fånga dagen, Mr lagade köttbullar, sötpotatis, sås och lingonsylt (ja lingonsylten lagade han kanske inte) men det var så gott så. Såklart det var ;) Sedan hämtade mamma och Johan oss och vi åkte ut till Arlanda för att lämna honom. "See you next weekend gourgeous" Det går fort nu... Jag är 25 och mogen men att säga hejdå på en flygplats till någon man tycker om är i en klass för sig. Han ska jobba i Belgien i några dagar... Kanske skulle man tycka att det är jobbigt att bara ses på helgerna såhär i början men jag älskar det här. Det är enkelt och fint och man hinner både sakna lite och se fram emot att ses. Dessutom råder det inga tvivel om att man tar vara på tiden på ett annat sätt.

Nog om Mister D.... Igår kl 15 kom hela släkten plus Sotarn, Mikaela, Alex, Sebastians mamma Eva och storebror Alexander och det blev ett hejdundrande fika. 25 personer blev vi och alla mumsade cheesecake och ananaspaj plus massa fruktspett. Och vet ni vad jag fick???!!! Hela kostanaden för kommande körlektioner och en NY MOPED!!! Hur galet är inte det? Min fina lilla släkt hade samlat ihop alltsammans. Åsa hade ordnat allt, ni ska få se en fin bild vid tillfälle.

Helgen har varit fantastisk och jag är faktiskt lite slut. Sovdags nu...




Kommentarer
Postat av: eMMa

Vilken härlig läsning, så himla roligt för dig!! :)

2011-08-30 @ 22:23:01
URL: http://emmaeklund.blogg.se/
Postat av: Lasse

Positiva förväntningar ger positiva resultat, kram pappa!

2011-08-30 @ 22:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0