25 år.

Idag, 11-08-26 klockan 02:42 fyllde jag 25 år. Det har länge varit en milstolpe. En sådan långt in i framtiden och nu är dagen här. Jag är 25 år. Kanske hade jag tänkt mig ett annat liv. Kanske hade jag tänkt att jag skulle funnit mannen i mitt liv, kanske trodde jag att jag skulle ha en vigselring på mitt finger och kanske, kanske gulliga små barn. Kanske trodde jag att jag skulle vara färdigutbildad barnpsykolog eller barnmorska. Kanske trodde jag att jag på min 25-årsdag skulle vakna till sång och tända ljus och varm choklad. Kanske har jag alltid drömt stort och fantiserat mycket.

Kanske vaknade jag idag till ett sms ifrån en människa jag bara känner genom hans ord och kanske väntade där också ett sms ifrån min första kärlek. Kanske droppade det en liten, liten tår i sängen då. Kanske rasslar hälsningarna in på den där sidan Facebook och det kan vara så att det riktigt värmer.

Det kan också vara så att just idag spelar de där drömmarna inte så stor roll. Det kan hända att jag är avslappnat glad för att det kommer ett tåg från Helsingborg till kvällen vars väskor ska stå hemma hos mig till på söndag. Det kan också vara så att jag har en lillasyster som jag mer än någonsin känner att jag har nära. Det kan vara så att jag just idag älskar min mamma och pappa lite extra. Det är faktiskt helt sant att jag är lycklig för de personer som kommer och gratulerar mig ikväll och jag ser såå fram emot det! Jag kanske tänker tillbaka så långt jag kan minnas på saker som hänt, lyckliga stunder och svårare sådana som gjort mig till kanske jordens tryggaste 25-åring.

Kanske är jag lite rädd för det som kommer härnäst, men jag har alltid vetat att jag fixar allt i hela, stora världen. Kanske vet jag om att jag är en omåttlig tänkare som skulle må fint av att bara vara. Idag ska jag bara vara. Tiden väntar inte på någon och jag tänker inte vänta mer på den heller. Jag är ju 25!!!!!!!!



Kommentarer
Postat av: Jonna

Åååh jag blev helt tårögd.. Så fint!

Och du är sååå söt! Älskat bilderna från när du var liten, en riktigt supersöt bebis!



GRATTIS 25-åringen!

2011-08-26 @ 10:13:07
URL: http://jonnaliisamaria.wordpress.com
Postat av: Maria

Stort grattis på 25-årsdagen! Välkommen in i klubben =)Jag har massor med ouppnådda mål/drömmar som jag tänkte ha gjort till min 25-årsdag och när jag tänker på det så blir jag lite besviken. Men det får helt enkelt ta den tid det tar, så gamla är vi ju inte egentligen. Jag blir riktigt glad över att läsa att det finns någon ny i ditt liv som lyser upp din tillvaro! Önskar dig en underbar dag och jag är säker på att du blir uppvaktad =)

2011-08-26 @ 11:11:48
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Cissi

GRATTIS. Är det den fina killen i blå pikë som du träffade på Gotland, som kommer från Helsingborg till dej ikväll?

2011-08-26 @ 11:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0