Rätta valen.

Det är inte alltid man inser vilken effekt eller konsekvens ett visst val man gör har. Många val gör man ju utan att man tänker på dem, medan andra förändrar hela ens liv eller i alla fall en stund på jorden, där och då. För många år sedan valde jag bort en del av mitt liv. Det var läskigt och ensamt och självkänslan fick sig en räjäl törn. Många gånger har jag undrat om jag gjorde rätt. Många gånger har jag funderat över hur livet skulle sett ut om jag inte gjort det där aktiva valet där jag skar bort det enda jag egentligen visste och hade.

Ikväll vet jag att jag valde rätt. Att det var värt alla hugg i bröstet, alla tankar och funderingar, att stå utanför det där gemensamma. Det var värt att börja vandra på en väg jag inte hade en aning om vart den ledde. Så många år senare förstår jag att jag gjorde mig själv kanske mitt livs tjänst. Så olycklig jag kunde varit idag om jag valt annorlunda eller inte alls.

Det jag har idag är äkta. Jag står för vad jag gör och säger och jag har sanningen hos mig. Det har inte dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0