Lucia.

Bara sådär bestämde jag mig för att börja blogga offentligt igen. Min egentliga blogg har blivit alltför djup och tankfull. Men eftersom jag ju är samma person så kommer väl ett och annat sådant inlägg dyka upp här med. Idag är det Lucia och jag hade sett fram emot att vakna och slå på tv:n imorse. Lät adventsstjärnorna vara tända hela natten för att få vakna i sådant där mysigt Lucialjus.

Men när jag slog på tv:n var där inget Luciatåg, inte det minsta. De pratade bara terrordåd, terrordåd, terrordåd. Jag vill inte höra. Blir så illa berörd. Först tyckte jag att jaja, gör inte så stor sak av det. Men det kunde ju ha slutat riktigt, riktigt illa om inte en av bomberna detornerat för tidigt. Vilken tragedi.

Hur som helst så var jag så besviken när de bara skulle prata hemskheter. Nog kunde väl den här morgonen ha vigts åt söta barn som sjunger i mörkret istället för terror?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0