Kära familj och vänner.

Hej allesammans.
 
Åh, idag har jag haft en så bra dag!! Har varit med min fina Sanna, och ja, det går ju inte att ersätta en vän med en annan men den här tjejen är så himla bra. Jag mår bara bra av henne. Känner ingen press eller stress över att tillfredställa henne, vi har det liksom bara bra när vi är tillsammans.Tycker det är så jobbigt när en vän tar för mycket energi utan att ge något tillbaka. Men så är inte hon. Åkte till henne och åt frukost och sedan gick vi ner tilll hennes pool där vi solade och badade. Nja, jag kanske inte badade direkt men jag doppade benen. Sanna simmade ett par gånger men jag höll mig på det torra. :) Hade det så skönt tills vi plötsligt blev attackerade av en jättestor, ja gigantisk, lizard. En jätteödla! En sådan där med krage. Alltså visst vänjer man sig vid vissa saker (djur) i det här landet, men det är inte detsamma som att gilla dem.
 
Han var inte alls rädd utan sprang, galopperade emot oss. Vi räddade oss ner i vattnet och Sanna började skvätta vatten på honom men det älskade han och stördes inte alls av. Han la beslag på min solstol och jag fick lura mig till mina saker medan Sanna försökte underhålla honom. Hon pratade med honom som om han vore en liten hund och kastade pinnar framför honom. Hon är så gullig den där tjejen.
 
Hängde en stund på hennes rum innan jag begav mig hemåt. Har varit iväg och handlat rengöringsprodukter, natursnälla sådana med tillbehör och usch vad hemskt vi behandlar vår lilla planet och oss själva. Äter skit och det är SÅ lättillgängligt samtdigt som vi förgiftar jorden med våra kemikalier.
 
Jag har kommit in i min städmani igen och älskar det. Sex månaders paus har jag haft men nu sjutton är jag där igen. Och så har jag infört städtorsdag här i huset. Damon lagar maten och jag städar så vi kommer hem fredag eftermiddag till ett skinande väldoftande hem och inte mycket slår det. Bästa konceptet. Torsdagen är bästa städdagen HELT utan tvekan. Åh det är så fint här nu och det har gett mig och Damons förhållande en liten uppiffning. Faktiskt. Mer tid åt oss, mindre tid åt att titta på skiten.
 
Är enormt kvavt och varmt i dag, säkert bara 30 grader nu men (ja ni hör ju, jag säger "bara" om 30 grader) luftfuktigheten gör det kvavt så jag ligger på rummet med air conditionen på och väntar på Damon.
 
Bästa lördagen på länge, har varit såå avkopplande!
 
Kram o klapp på er Sverige!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Gaaah en jätteödla, jag hade skrikit och sprungit därifrån! Kul att läsa att du har det bra där borta i värmen, själv är jag förkyld för 2 gången sedan jag började på mitt jobb i januari =/ Du får sola och bada för oss blekfisar i Sverige också! kram

2013-02-23 @ 11:12:16
URL: http://heymarycanary.blogspot.com
Postat av: Sanna

Åh men gulle dig! Tack för ikväll Jesson, känns som jag kommer sova gott inatt! :)

2013-02-27 @ 12:10:48
URL: http://www.livingmydream.blogg.se
Postat av: Anonym

åhh vad jag älskar hur du skriver, längtar tills nästa inlägg varje dag! Hoppas du och Damon är lyckliga utan städning också bara ;)

2013-03-08 @ 16:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0