Instagram

Och jag uppdaterar mycket oftare på instagram där användarnamnet är luppan. Såklart ;)

Kommentarer
Postat av: Kim Engström

sv;
Jag förstår vad du menar med din kommentar men det är oerhört svårt att tänka så just nu. Jag kan inte sätta mig in i hur det är att inte kunna få barn, jag är 23 år och min tanke var att bli gravid när jag var typ 27. Jag har aldrig innan funderat eller haft tankar på att jag inte kan få barn så det är väldigt långt borta för mig. Det är väldigt svårt att sätta saker i ett större perspektiv när man är gravid, jag tror aldrig jag nånsin varit så självisk eller egoistisk som jag är just nu. Hormoner kanske? Vet inte men det är en speciell känsla och det är som om livet och allt runtomkring pausat, det är som ett kaos och mitt i allt det ska man försöka hitta något stadigt att stå på. Det är omöjligt för mig att tänka i ett större perspektiv då. Jag har en arbetskamrat som försökte få barn i fem år tills hon äntligen fick sin efterlängtade dotter. När vi pratade för några veckor sen sa att hon graviditeten är det värsta hon varit med om, hon längtade i fem år efter att bli gravid och när hon väl blev det avskydde hon det och började tveka och tänka att hon kanske inte alls ville det här egentligen. Det borde ha varit den lyckligaste tiden i hennes liv men hon tycker att det varit bland det värsta hon varit med om.

Jag vet inte, det är svårt att förklara.. jag hoppas inte jag låter respektlös nu, det är absolut inte min mening. Men när jag som imorse, ensam hemma, spydde ner hela duschen och spydde och spydde tills jag trodde magen skulle krampa sönder och satt och grät och skakade efteråt tills jag efter en stund kunde krypa ut ur duschen och ringa min sambo som fick lugna mig mitt i all panik och rädsla. Då är det svårt att tänka något positivt alls tyvärr. Kommer säkert bli lättare att tänka på det viset du säger när graviditeten är över, då kommer det nog bli lättare att sätta graviditeten i ett större perspektiv, men nu är det tyvärr svårt. Tack för din kommentar :) Take care, Kram!

2013-04-22 @ 18:26:06
URL: http://imapoet.devote.se
Postat av: Lotta

Hej!

Kan inte du lägga upp före och efter bilder på din akne eventuellt? Jag har själv problem med huden. Såg att du skrivit om det tidigare. Vore super!!

// Lotta

2013-04-23 @ 13:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0