9/9 -12

Hej Sverige!
 
Det är som i en bubbla. Jag dök in med huvudet före och jag ser allt utanför, jag ser hem till Sverige, jag ser vad jag hade, jag ser vad som väntar framöver. Jag kommer alltid vara en orolig själ men jag har nån slags trygghet i mig som jag håller hårt i. Jag oroar mig inte för sådant jag oroat mig för, men nya saker dyker upp. Jag kommer behöva lämna Australien för en tid förr eller senare men just nu känns det långt fram.
 
Jag har funnit en riktig vän och visst har jag vänner hemma och haft vänner förr men med Lisa är det nåt alldeles särskilt, som den första kärleken fast med en vän. Det betyder inte att det är något fel på de andra, men när man är kär så finns det inga förklaringar eller skäl.
 
Jag och Damon börjar sakta komma in i den riktiga vardagen ihop och den bär på både sött och surt. Jag känner mig nertaggad och inte hals över huvud förälskad. Det som förut var en enda kärleksstorm har harmoniserats till ett mera normalt hav med vågor som ibland är större, ibland mindre och ibland kommer en skälvande tsunami som sköljer över mig och det känns som dag ett.
 
Jag kan bli arg på Damon nu, jag såras inte av något sådär stenhårt som jag kunde göra förr, jag har växt i vår relation och jag är inte lika rädd att förlora honom längre. I fredags var han ute och röjde med sina work-mates så jag och Michele hade tjejkväll, köpte på oss ett berg av onyttigheter men delade på en enda liten chokladrad. Vi hyrde film och jag vill rekommendera alla som tycker om kärlek att se den. "Like crazy" heter den och handlar om Anna och Jacob som träffas på universitetet i LA men är från olika länder och måste lämna varandra efter examen för att fixa visum som visar sig vara lättare sagt än gjort och det var några igenkänneliga scener må jag säga. Underbar film och fantastiska skådespelare.
 
Igår var vi ute och åt överraskningsmiddag för Michele som fyllt år, vi gick på ett vietnamesiskt ställe och beställde in massa smårätter samt två mains. Mysig kväll som avslutades i soffan för att se filmen igen fast med Damon. Jag ville visa honom vad kärlek är för mig. Efter filmen gick jag och borstade tänderna och tvättade av mig och när jag kom ut i sovrummet hade han tänt massa ljus och tog av mig varenda tråd på kroppen. Trodde han slagit i huvudet eller nåt eller drabbats av någon romantik-deceace. Han sa bara fina ord och sådär är han, det är som att han kastar en tsunami på mig ibland för vi lunkar på i vår vardag men så gnistrar det till och så ger han allt han har. Jag somnade något paff och vaknade av hans varma händer och mindes än en gång varför jag vill vara med honom.
 
Men så har vi det sura i vardagen ockå. Morgonen började mysigt och fint i romantikens tecken och sedan gick vi ut i trädården och åt fluffiga pannkakor med grekisk yoghurt och bär, sedan fixade vi rummet lite och Damon hade förvanat om att han skulle iväg till Leo och fixa båten.. Jag sa efter frukost att jag nog inte vill följa med utan hellre hittar på något annat. "Varför då?" undrade han. Ja varför då?? Det är ju jättekul att kolla på killar som meckar med båt! Nehej jag ville hellre träffa Lisa så jag frågade om hon hade tid och det hade hon. Vi sa hej hej jag och Damon och han åkte iväg, jag fixade iordning mig och åkte in till Central. Mötte min fina Lisa och köpte en solhatt till jobbet och andra soliga dagar. Vi har varsin hon och jag nu. Hon en med aprikost brette och jag med mintgrönt.
 
Väl i stan efter ett par timmar ringde Damon och undrade var jag var och sa att han var på väg hem för att hämta vår voucher till en restaurang som vi vann på Bens tillställning och att han skulle dit med Andy och Leo. Jag tyckte inte det var så snällt eftersom vi hade tänkt använda den till frukost imorse på den restaurangen men eftersom Michele gjort pannkakor struntade vi i det. Så plötsligt blev vi jätteosams om det i telefon, jag blev ledsen, han var arg. Men vi bara missförstod varandras intentioner och efter ett litet samtal några timmar senare så är allt bra igen.
 
Jag har fått tid att blogga lite och Damon har hängt med sina kompisar. Jag skypade just med min älksade ex-sväris och jag blev så lycklig att jag nästan började snyfta. Har saknat henne SÅÅÅ de här veckorna!
 
Det var väl det hele för nu. Hej på er!
 

Kommentarer
Postat av: Moje

Hej hjärtat, är du frisk nu? Ordnar det sig med jobb etc? Tänker på dig ofta ofta.
Puss mormor

2012-09-09 @ 11:41:07
Postat av: hanna

Hon ser sa go ut, Lisa. Kul att du traffat henne! Alltid viktigt med vanner :) KRAM

2012-09-10 @ 12:33:36
URL: http://hannalindqvist.blogg.se
Postat av: Anonym

Snygging!
Eller som Elliot säger: 1111111111111111111111111111111111111111111111111111111 (han ville skriva lite till dig, medan han härmar din "pussmun" på sista bilden!)
Kramar från oss°! 2344567890

2012-09-13 @ 19:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0