Namnsdag.

Igår var det min namnsdag. Under dagen gjorde vi absolut ingenting mer än att jobba lite för Diabetes Queensland. Jag bidrog något enormt. Jag liksom kikade så allt gick rätt till. Spände ögonen i både Damon och de andra så att de inte fuskade med något. Jojo, jag kan arbeta hårt när det behövs.
 
Efter det gjorde vi nada, nada, nada. Sedan pratade vi lite allvar på kammaren och efter det åkte vi till Damons föräldrar där vi Skypade med Nicole och Daniele. Och inte minst, Mia. Hon är helt bedårande och hon fick oss att skratta tills vi kiknade allihop. Damon eller Daniele säger "What does Nonna?" Eller "Give us the daddy face" och minen hon gör då går inte att betala för! Så jäääkla go. Hon säger mitt namn nu och igår pekade hon på Damon genom skärmen och sa "Mon-Da" (Uttalas Monday) Hon liksom vänder på hans namn. Så jäkla söt. "Mon, mon, mon-da.
 
Senare kom Michele och vi åkte allihop i Damons bil till en thailändsk restaurang i hamnen där vi åt namnsdagsmiddag. Så himla gott och såå speciella människor. En man spelade livligt på en flygel och tandlösa damer i 90-årsåldern dansade och njöt av livet.
 
Vi damer fick sugrör i glasen men inte herrarna, något som väl aldrig skulle hända i Sverige? Vad är det liksom? Jag ska inte säga att jag blev upprörd men jag behöver minsann inget sugrör för att inta mitt vatten.
 
Mätta och belåtna drog vi oss hemåt med ett lätt regn smattrande mot rutan. Hemma väntade Eric Clapton-dvd men jag och Damie var helt utpumpade efter den "händelserika" dagen så vi hamnade i säng med en duns. Världens skönaste säng dessutom med riktigt fluffigt täcke och flanellakan. Dessutom är den här sängen mycket mindre än D:s king size bed och då håller man värmen ännu bättre.
 
Vaknade av varma händer och virvlande i håret. Damon började hjälpa sina föräldrar med att installera rätt lampor och jag tog en dusch. Sedan väntade frukost, äggkaka med majs, bacon, tomater och avocado och så Pink Lady-dricka till det.
 
I det här huset serveras ingen alkohol och inget kaffe, himmelriket om ni frågar mig. Så därför blev jag igår kväll bjuden på hot chocolate av Janice medan Damon och Alan var ute och provåkte hans bil. Om jag har hamnat rätt? Jag tror det. Är fortfarande lite blyg men låtsas inte om det.
 
Kom just hem från lampaffären dit Janice och Alan tog mig och strax ska jag och Damon åka för att få några saker fixade med hans bil och sedan ska vi vandra lite i naturen här. Bilder får ni se senare för mina batterier i mobilen är slut och jag glömde min laddare hemma. Är man mitt i att njuta av livet då? Jag tror det.
 
Klapp på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0