Dag 5.

Hallå där!
 
Dag fem här men först lite om igår. Som sagt åkte Damon till jobbet supertidigt och jag hade en hel dag själv framför mig. Det gick hur bra som helst. Jag skurade i badrummet i tre timmar, packade upp alla mina kläder och hängde in i min sida av spegelgarderober, vilket tog en timme, tvättade tre maskiner som jag hängde och vek samt åt min lunch som stod i kylen för att värmas. Jag dammsög vårat rum och dammtorkade. Har redan blivit hemmafru samt hushållerska.
 
Damon kom hem vid halv fem och då började vi laga mat ihop. Rotfrukter och stek i ugnen blev det och det tog sin lilla tid så medan det gottade sig i ugnen gick vi på en kvällspromenad i mörkret.Det blir fort mörkt här. Redan innan 17. Han visade mig ändå lite av närområdet så jag ska hitta. Vi får väl se hur det kommer gå.
 
Vi kom hem, började äta men blev sedan lite osäkra på om fläskköttet verkligen var klart, vi ville inte chansa så vi stekte på det lite mer i en panna. Det smakade så gott hur som helst. Damon hade fyllt det med massa rosmarin, vitlök och salt. Gravyn han gjort till var också top notch! Jag lärde honom tricket med vitpepparkorn men tyvärr fanns det inga vita så vi fick knapra svartpeppar istället. Hur som helst blev ingen av oss sjuka av köttet.
 
Efter middagen tog vi varsin Magnum Big Choc Bikkie upp på rummet och såg på tv i sängen. Min favoritglass här som inte finns i Sverige. Utsökt är den!! Michele kom hem, Damon tog en dusch och jag satte mig och pratade lite med henne. Om ärret jag har från sist jag var här, hy och annat viktigt.
 
När jag kom upp hade D tänt ljus och det var dags att sova fast klockan "bara" var nio. Jag går ju alltid och lägger mig sådär tidigt hemma och det är ytterligare en sak jag tycker om med honom. Att han har bra sovrutiner. Det är det bästa, bästa, bästa att somna intill honom och jag hoppas på många, många dagar som slutar så.
 
Imorse hade han lite sovmorgon, ända till klockan 05:30 och klockan 06:00 satt jag nere i köket med gröt- och nöttallrik med honung på toppen. Pussade på honom innan han gick och ringde sedan mamma, har försökt ringa pappa tusen ggr men det funkar inte. Alla ni med Viber, jag vill så gärna prata med er och blir så glad för alla små sms som dimper in.
 
Klockan 8 var jag och Michele redo att ta emot de fotografer som skulle fota huset men de kom inte förrän 08:45. Strax därefter undrade Michele om hon skulle släppa av mig någonstans så jag hade något att göra idag och jag bytte därför snabbt om och gjorde mig redo. Gick och kikade i de små butikerna i byn, vi bor ju inte mitt i Brisbane utan en kort tur med bil utanför.
 
Bestämde mig för att promenera hem och trots Michele's fint handritade karta gick jag vilse. Behöll ändå lugnet och till slut var jag hemma igen. Har ätit ägg och bönor till frukost och strax ska jag värma maten från igår.
 
När Damon kommer ska vi till Leo för barbeque och footy. Har inte träffat honom sedan jag kom och hoppas på att Andy är där. Alla Damons vänner är trevliga men Andy är min favo. =)
 
Har ni förslag på vad jag kan fördriva dagarna med i väntan på jobb så är det bara att ge mig! Att göra inget är förstås avkopplande men inte riktigt min grej.
 
Kram o klapp!
 
 

En del har undrat hur det ser ut här, detta är några få bilder av det. Ovan är min sida av garderoben. Under också.

Vårt rum är ju ganska nytt så vi har inte gjort iordning det så mycket än.
Den här gulliga affären kikade jag länge i.

Och den här gulliga killen mötte jag på vägen hem. Höll på att trampa på honom, han var ungefär 20 cm och någon hade redan lyckats med det.

Imorse var det 5 grader här..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0