Vem bryr sig?

Allt är så vackert nu. Blommorna, himlen, vattnet, regnen, tjejer med rosiga kinder och killar i nya, krispvita skor. Det är så snyggt att se sig omkring och hela världen är full av liv.

Jag konsumerar nya ting, ett halsband i turkost blev det förra veckan, vita, somriga, riktigt flickiga blusar som en sann feminist går i taket av att se (utom jag som är feminist och feminin på samma gång) och påslakan för att fira in den nya årstiden!

Jag älskar att pyssla om. Om mig själv och min kropp, om mitt hem, mina blommor och det jag stoppar i mig. Men vem tusan bryr sig om det?

Jag blir ibland orolig att alla dessa snygga och söta killar och tjejer gör allt det här för att uppnå någonting som aldrig kommer att uppnås. Jag har nog också varit där en gång. Gjort mig snygg för världen, för att inte förstöra andra människors världsmålning, deras konstverk på näthinnan. Men inte i dag. Jag konsumerar helt i onödan, utan mening eller mål och trivs så sjukt bra med det! Därför att det är jag som styr och det är jag som bestämmer hur långt jag vill dra det.

Delar av konsumtionen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0