Mat. Grill. Stök. Sömn. Växter. Ballikong.

Hej!

I fredags susade jag in till stan där jag mötte Jonna och Robin i Skrapan och de måste trott att det var nåt fel på mig. Jonna frågade om jag hittade till Skrapan. Hallåååå? OM jag gör! Jag är liksom född här. Tji fick jag. Tog säkert 25 minuter för mig att hitta till Skrapan från Ringen. Då är det nåt fel. Men det regnade faktiskt JÄTTEMYCKET så det gick inte att se så bra. ;)

Igår pulade jag här hemma och lånade Åsas kreditkort så jag kunde handla lite mat. Farligt va? Men jag vet att jag kan betala tillbaka. Sedan fick jag ett ryck och tog tag i att måla om möblerna på balkongen. Har ju tänkt köpa nya men måste inse mina ekonomiska begränsningar så det blev till att bättra på det jag redan har. Tar ju bara sån tid men tur att jag gillar att måla! Hann med bordet och ena stolen.

Idag har det ju regnat hur mycket som helst så jag har tvättat och städat. Hade tänkt måla resten av möblerna men det gick ju INTE. Hällde ner från skyn!

Följde med sjuk-Åsa till pizzerian och som tack fick jag låna kosing till lite utfyllnad av min ballikong! Vi kom på att hon är skyldig mig pengar redan så det sved inte så mycket. Börjar i alla fall l i k n a den balkong jag vill ha där ute nu, men än är det MYCKET kvar. Det får ta sin tid. Tjingelitjong!

Just det, när jag ändå handlade mat passade jag på att köpa en grill igår också. Som jag har längtat. Har letat efter den perfekta lilla grillen och nu har jag funnit den. Nöjd.


Det är faktiskt inte ett penseldrag draget här, i behov av uppfräschning??


Starten på det godaste jag vet!


Mums fillibubblan!


Tröttnar aldrig på den här rätten. Gjorde med spetspaprika denna gång. Oslagbart!


Röran i hallen, har dock städat upp nu!


Ny växt.


Han ska upp en bit med hjälp av lite jord..


Hoppas jag kan få denna långlivad!


Mja... En bit på väg.


Finaste grillen!


Den där grejen till höger hittade jag när vi skulle slänga grejer. Så jag tog den och målade om den.
Åsa skäms över mig men jag tyckte den var fin!


Nu är det kvällning och strax tänder jag belysningen!

Kommentarer
Postat av: eMMa

Vad fint det blir! Du är så himla händig och duktig! :)



Den där grillen var ju typ det sötaste jag sett - vill ha! Where can I buy one?! :)

2011-05-15 @ 21:38:55
URL: http://emmaeklund.blogg.se/
Postat av: Jonna

Men guuuud vad fint Jessica!! Jag vill komma och grilla a.s.a.p!!!



Och JA, jag blev helt konfunderad när du sa "ja, jag hittar till Skrapan" och i nästa mening "vilket håll ska jag gå åt?" Hahah sötskruttis!! Men du kom ju fram till sist och jag fick några sköna timmar med dig!



Jag har bara 3 jobbpass kvar och sen är jag ledig så då vill jag komma nån fin kväll och ha balkonghäng hos dig. Kött och béarnaisessås och en god sallad vill jag äta! Mums! Sen kan jag baka paj och ta med mig som vi kan äta till efterrätt!



Puss!

2011-05-16 @ 11:45:57
URL: http://jonnaliisamaria.wordpress.com
Postat av: smäm

Såg ju jättegott ut!

2011-05-16 @ 12:36:03
URL: http://smam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0