Carro.

Idag fyller en av mina äldsta vänner min äldsta vän år, har funderat mycket över den här dagen. Förr firade jag många av hennes födelsedagar med henne, fikade hos hennes familj men det där försvann. Åldern gjorde sitt, andra vägar i livet också. Jag tycker om henne på ett märkligt plan. Och visste därför inte hur jag skulle uppvakta henne idag. Ett grattis-sms eller ett telefonsamtal kändes för enkelt. Det uttrycker ingenting.

Hon är en sådan jag kommer bry mig om, säkert alltid vare sig jag vill eller inte. Som med en syster. Jag vet verkligen inte varför jag tycker om henne eller bryr mig, eller vill att hon ska ha det bra, för jag vet, jag vet att det inte är ömsesidigt alls. Men jag kan inte stå över sådant. Jag måste göra det som känns rätt för mig.

Därför blev det världens kupp för att hinna leverera födelsedagsblommor till henne och sedan träffa mitt hjärta Jonna utan att bli sen. Fick välja blommor snabbt och åka den långa vägen till Nockeby, ringa Jocke för att be om portkod och sedan susa tillbaka hela vägen hem för att träffa Jonnsi.

Men oavsett hur knäppt det kanske egentligen är, så känns det rätt i hjärtat. Och det är väl det som räknas?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0