Från T till mig.

Det står målat på gatan, 
det kan inte tas bort,
att du & jag             
vi är precis samma sort  
Dömda till längtan efter nåt längre bort 
Och den där känslan av att det alltid finns mer 

Vi är varandras fängelser,
galler och stenar
Det ena i det andra,
det andra i det ena
Vi hör skvaller över himlen, vi hör rykten som skenar
Vi är som brutna träd som fallit mot varann

Det finns inga vinnare 
Inga förlorare 

Vi borde stå här tillsammans
Du vet att vi kan
Men vi borde faktiskt tömma
den där askkoppen ibland,
bara lyfta den tillsammans med varsin skälvande hand
Och sen vända upp och ner på alltihop

Och det finns inga vinnare...

Ibland vill jag bara vara
så långt ifrån dig
innan jag ser dig
tatuerad i mig
Och att du aldrig kan försvinna utan grymma ärr i mig
Och att det här loppet varar mer än några varv

Och det finns inga vinnare...
                                  
Bara dagar som vi är    
Bara dagar som vi är         
Bara dagar som vi är

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0