Ett måste.

Jag mår kanske inte topp right now. Men jag ska dölja det på bästa, bästa sätt och göra allt jag kan för att må bra de korta stunder det faktiskt går. Jag ska gråta på natten när ingen störs av det och le mot världen på dagen. Ingen kan hjälpa mig ifrån mina egna känslor. De måste få vara där och jag blundar inte för dem. Men jag vill kämpa den här gången. Jag vill må bra igen.

Imorgon ska jag åka och välja ut den finaste dagboken och sedan ska jag teckna ner mina tankar där, precis som förr. Jag ska bli klok och förstå mig själv. Skriva ner det som gör mest ont, teckna, tecka, teckna. Det är ett måste för att min själ ska få andas.

Jag är så självmedveten och vet att jag ibland kan tycka att det känns lite larvigt att läsa på någon annans blogg om den personens hjärtesorg. Eller det där är osanning. Jag tycker det är fint att läsa om. Jag är nog rädd att människor ska ha åsikter om det jag skriver här. Men jag påminner mig själv om att jag faktiskt inte skriver för någon annan än mig egentligen här.

Jag ska göra det bästa av stunden redan ikväll. Berättar kanske om det imorgon. Var snälla mot varandra och le en extra gång mot en främmande människa. Gör det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0