Arg. Sur. Ledsen. Besviken. PEPP!



Jag hade förberett den här bilden i en evighet. Var så jäkla glad för att just dessa glasögon skulle bli mina. Och som jag väntat!! Först en vecka, sedan en till för att få reda på att de var försenade! Men så IDAG, IDAG!!!

De ringde från butiken och sa att de kommit! Blev sååå lycklig! Ett litet rus gick genom min kropp! Ingen snöstorm i världen kunde stoppa det ruset. Jag gick i piskande snö och isande kyla heeela vägen på 30 minuter upp till butiken och mascaran satt nere vid kindbenen och håret var ett enda ruffs, men jag var så glad när jag klev in genom dörren. Gick raka vägen fram till disken och de plockade genast fram mina fina, fina glasögon. Men:

Jag kikade på dem direkt och såg att ena glaset var rätt tjockt. "Ska de se ut såhär?" frågade jag. De kikade lite på dem och sa att det nog berodde på mitt synfel på det ögat. "Ja men jag har ju betalat extra för att få tunna, fina glas," pep jag. "Ska de se ut sådär vill jag faktiskt inte ha dem." De tittade på dem igen och sa: Nej men de ser nog lite tjocka ut ändå. Prova att sätta på dig dem i alla fall. Det gjorde jag och hela marken svajade. "Det svajar också" fick jag fram. "Ja men det beror på att din hjärna är ovan och då blir det som en liten chock för hjärnan. HALLÅ!?? Ovan?? Jag har haft glasögon sedan jag var sju och bytt flera ggr, jag vet hur det känns när man får nya och det ska inte svaja!!

Jag gick runt med dem en stund och sedan kikade de på dem igen. "Jo men det här skulle nog kunna vara vanliga standardglas ändå.. Vi ska mäta lite. (En minuts tystnad.) Jo, det skulle nog kunna vara det fast i.o.f.s. så har du ju ett brytningsfel så då blir ju glasen tjockare." HALLÅÅÅ igen, jag hara ju betalat extra för att de ändå skulle bli tunna och fina, precis som mina gamla.

"Du kan ju få ta med dig dem hem och testa lite i alla fall, tills ditt andra par kommer." Jag: Nej det vill jag inte, det är ju som att jag säger ja till de här, och det gör jag inte.

Sedan tog hon dem igen och mätte lite till varpå hon säger: Nej, det tycks vara standarsglas på dem här trots allt. Och efter ännu nån minut av mätande fortsätter hon: Nej nu ser jag att det är fel på dem här. Optiska zonen ligger helt fel, kanske därför det kändes svajigt. Jag kan inte låta dig ta med de här. (Ehh, jag ville inte det heller.)

Det slutade med att vi bokade in en ny tid med en annan optiker. Så nu börjar hela processen om. YES!

Kommentarer
Postat av: eMMa

Tack för dina fina ord Jessica!! Och du har så rätt :) Men just i mitt fall handlar det inte om att jag misslyckats eller ge upp... mer att jag känner mig tagen för givet, besviken och någon som alla ska HA HA HA utav :( Men det ordnar sig... det där fina ljuset tänds nog snart igen, för det måste det! :)



Tråkigt med dina fina glasögon, ibaldn undrar man hur folk jobbar och hur svårt det ska vara. Jag tycker du ska begära glasögonen gratis eller till reducerat pris efter deras slarv!!! Jävlas dom, så jävlas tillbaka! Kunden har ALLTID rätt!



Kram!!!

2011-02-11 @ 08:18:31
Postat av: Maria

Nää, fy vad tradigt!Hoppas verkligen att det går snabbare den här gången! Men nu vet du ju iaf vilka bågar du vill ha. '

Du behöver inte betala för ytterligare ett optkikerbesök hoppas jag! Kunde dom inte skicka efter samma glas igen, fast inte standrad eller måste du göra om hela synundersökningen? Bågarna var riktigt snygga på dig iaf!kram

2011-02-11 @ 08:25:24
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0