Citronfjäril.

Hua. Nu när tiden springer har också ångesten lagt sig som en slöja över mig och sista dagarna har varit nära ett break down inom mig. Allt är så fantastiskt här, jag ÄLSKAR jobbet, arbetsuppgifterna, atmosfären, barnen, FÖRÄLDRARNA, åh dessa föräldrar och deras varma stärkande ord. Vore nästan lättare att fara tillbaka om de inte var så rara. Nu vill jag bara stanna föralltid.

Mådde illa när jag vaknade imorse och det kändes tungt att gå till jobbet. Kroppen värker såå och det tär en del på mig. Men kom till jobbet och gjorde mitt bästa för att hålla skenet uppe. Fick ett samtal med min älskade chef som stärkte lite, i alla fall för stunden!

Känner mig fortfarande instabil i psyket och skulle nån peta på mig kanske det där brytet skulle komma.

Men så där på förskolan fick jag syn på något som fladdrade förbi utanför fönstret! Årets första fjäril och det betyder såååå mycket för mig. Ni vet väl hur man säger? Är den ljus blir det ett bra år, är den mörk blir det ett dåligt år. Och jag såg en citronfjäril!!!!!!! ALL ångest släppte precis där och då! Visst är jag mer än lovligt galen men jag tror på det där. Och lyckan den är gjord!






Kommentarer
Postat av: Evelina

Den där första fjärilen! Som jag letar och hoppas varje år att den ska vara ljus! Så fint att du fick din citronfjäril i år, och så tidigt som i början av mars! Måste helt enkelt vara ett extra bra tecken! <3 kram!

2014-03-14 @ 10:51:35
Postat av: Cia

åhhh vad härligt att du känner dig glad igen!! Tycker du ska stanna i Sverige ett tag! Betydelsen av att vara på en plats där man mår bra när man föder barn är underskattat! Där det finns trygghet, en atmosfär man blir stärkt och glad av! Och människokr man själv VALT att ha omkring sig! Din snubbe kan väl komma hit?? Inte mer än rätt när du bär ert barn och får kånka så rygg och kropp värker! En liten flygresa hit känns lite i jämförelse! Så kan ni ju åka sen när du känner dig stabil igen! Härligt med fjärlien! Jag brukar tänka likadant :)

2014-03-14 @ 13:46:47
Postat av: H

Klart allt kommer bli bra Jessi. (Jag sag en igar ocksa!!)

2014-03-14 @ 14:45:54
URL: http://hannalindqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0