Jag orkar inte men är för feg för att ge upp!

Allvar nu!

Skrev ett inlägg för en minut sedan men nu bara väller det över mig. 
 
Vi har sett film här idag, två stycken men denna sista pallar jag inte att se. Den första var The Butler och den andra handlar om svarta slavar och jag pallar inte att titta. Jag är så jääääävla trött på att se dessa våldtäkter, en hel scen när en vit ful äcklig man våldtar en vacker svart kvinna. VARFÖR måste hon vara vacker för det första? Var alla slavar vackra?? Eller tror de som gör filmerna att vi lider mer med dem för att de är vackra? Eller är det mig det är fel på? 
 
Och måste det vara så utdraget och detajerat?? Måste vi se scenerna så ingåede?? Eller ännu en gång är det jag som är känslig????
 
Jag är så tröööööööött på förnedrade kvinnor. Ja inte på d e m såklart men på att se det. Det gör ont i mig, skär i mig. Jag fixar inte att se ondska. Och jag tycker det är uttjatat med dessa filmer och jag förstår inte varför en och samma film måste innhålla multipla våldtäktscener??? Eller sexscener över huvudtaget där allt man ser är en kvinnas fläckfria hud, nakna bröst och allt är så jävla förskönat. Mannen ser man inte mycket av och inte är det något jag saknar, bara så jävla trött på hur kvinnan framstår i film. 
 
Är jag trött på världen månne? Kom inte och säg att detta är för att jag är gravid för jag har alltid mått vansinnigt dåligt av att se människor plågas, vare sig de är kvinnor, barn eller utsatta män. 
 
Ibland vill jag bosktavligen inte vara med längre. Vad är felet då??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0