I kärlekens tecken.

Förra helgen hade vi långhelg med tre dagar ledigt för Damons bror Jason och hans Laurens bröllop. Vi åkte direkt efter jobbet på fredagen och direkt till restaurangen där för-middagen hölls. Damons familj med fem syskon, mamma och pappa, syskons barn och partners var där samt Laurens familj. Det är en bra thailändsk restaurang som serverar mat i högklass. Vi blir aldrig besvikna där, kanske något senast men det var mest roligt då Jason beställde in en het gryta som fick till och med en stor man som honom att svettas och gråta. Men klass är det!
 
Blev en halvsen kväll trots att det var kvällen innan bröllop men vi hade det så himla bra. Vi gullade med Pablo, log åt alla Mias uttalanden, åt gott och pratade kvällen lång. Vaknade strax efter sju på bröllopsdagen och började göra oss i ordning. Damon, jag, Michele, hennes Russell, Kaylee, Nicole, Daniele, Mia, Pablo och Jason sov i Jason och Laurens hus natten före bröllopet medan resten sov i det fantastiska hus Jason och Lauren hyrt för bröllopshelgen. Damon och Jason åkte och hämtade blommorna medan vi tjejer samt två herrar plus Pabs gjorde oss vackra i huset.
 
10:30 började vigseln och jag som var så bombsäker på att jag absolut inte behövde någon näsduk satt minuter in i vigseln och bölade. Damon var ännu en gång best man, hur vanligt är det att vara best man två ggr på ett halvår? Så jag satt ännu en gång med mig själv tillsammans med Damons familj och iakttog vigseln.
 
Bästa bröllopet jag varit på! Alla var såååå trevliga, glada, avkopplade och framför allt SIG SJÄLVA! Ingen var tillgjord eller obekväm till synes. Fantastiskt. Utsökt mat och en kille som sjöng och spelade gitarr i bakgrunden.
 
Helgen var helt enkelt topp och i veckan har jag fått jobba nästan heltid på nya jobbet. Min Lisa har tagit ett kliv tillbaka in i mitt liv så henne har jag träffat och jag och Damon har varit på bio och sett den danska filmen med det englska titelnamnet The Hunt. Vet inte vad den heter på danksa eller svenska men helt klart sevärd. Med Mads Mikkelsen och Alexandra Rapaport bl.a.
 
Sedan vill jag på detta sätt meddela att jag och Damon har ingått registrerat partnerskap. Lite fint och härligt tycker jag.
 
Idag är det lördag och vi har inga planer ännu. Får se vad dagen bjuder på. Klockan är ju ändå bara kvart över åtta!
 
Bilder från bröllopet:
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

"Sedan vill jag på detta sätt meddela att jag och Damon har ingått registrerat partnerskap. Lite fint och härligt tycker jag."

Men alltså va?? Ringer man inte och berättar sånt för sin syster? Stort grattis :)

2013-05-19 @ 23:24:51
Postat av: Jennica

Underbara bilder på dig och Damon! Ni ser lyckliga ut!

Och registrerat partnerskap...sådär bara! ;)
GRATTIS!!!!

Kram!

2013-06-10 @ 20:19:07
URL: http://www.jennicasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0