Fredag i Stralien

Hellu!
 
Fick ett sms av min vän Caroline tidigare om en kommentar här. Gulligt med pepp från henne men jag är varken förvånad eller särskild berörd av det. När man har en blogg, när man är en person som jag som pratar och uttrycker mig som jag gör så händer det att det inte alltid gillas. Det är bara så det är och jag tycker inte det är så farligt. Klart jag inte vill framstå som en egocentrisk människa i negativ benämning men tycker en själ att jag är det, ja då får det väl vara så. Att säga att jag tror att jag är perfekt, det är observant måste jag säga efter att läsa lite i min blogg, jag tror inte någon människa i hela världen tror den är perfekt, inte heller jag, men jo, jag är rätt nöjd med vem jag är och det är ju ingen bra egenskap idag. Likväl som det är trist att vara en blyger.
 
Jag ser varken ner på han som tagit bort sin Facebook eller människorna som använder det. Jag tycker nog bara att det är som att vi letar fel, fel, fel i andra. Det slukar så mycket energi. Jag försöker att i största möjliga mån att inte göra det. Så länge det inte är något som verkligen skadar andra människor, då är jag sällan sen att öppna mun. Varför är det så fel att ställa frågor och diskutera?
 
En enda sak i den kommentaren berör mig och det är att jag påstås tala om hur dåliga andra är och hur bra jag är. Jag tycker ju inte så. Och så är det precis det denna personen gör. Talar om att jag suger och att hen ser upp till människor som då inte är som jag.
 
Hur som haver, idag har jag en mysig dag med Damons syster, man, Mia och lilla färskingen Pablo. De är här hos mig idag och det passar mig perfekt för jag har så himla ont i magen och känner mig rätt liten och ångestfylld. Jag och Damon har varit ifrån varandra jättemycket i veckan och jag saknar honom så mycket. Imorse så vaknade vi lite innan hans alarm ringde och jag är så glad för det får då hann jag njuta av hans värme lite mer medvetet. Önskar han hade stannat hemma så vi fått koppla av lite ihop men så ser förstås inte verkligheten ut.
 
Igår var vi på teater och för en gångs skull fick jag bjuda honom på något. Vi tyckte båda om det och det är så kul att göra något annorlunda. Vi går så mycket på bio men detta var första gången vi gick på teater ihop.
 
Idag ska jag till mitt nya jobb och hämta min uniform, ikväll jobba. Men i övrigt ska jag gosa med Mia, min favoritunge i världen och lilla Pablo som jag redan är så kär i.
 
Jag saknar er där hemma och önskar ni var här eller jag där för en stund.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag tänkte bara säga att jag känner igen mig i det du skriver om akne har aldrig haft problem innan så nu från ingenstans bom! Det är så hemskt och jag har panik ångest. Hur mår du idag och hur är din hy? Mvh

2013-05-05 @ 11:55:00
Postat av: Pappa

Tur att du har din blogg, både för dej o för mej. Kram pappa

2013-05-09 @ 04:49:36
Postat av: Sannson

Åhhh vad fin kommentar av pappan din! Såg att jag hade ett missat samtal från dig btw, ska iväg o jobba nu! Hörs senare! Haj haj

2013-05-16 @ 03:32:20
URL: http://livingmydream.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0