Att leva en dröm.

Godmorgon i stugan!
 
Klockan är 06:00 och jag har redan varit vaken en timme. Drömde att jag var tvungen att åka hem till Sverige igen. Hade min stora blå resväska med mig och hamnade med Mikaela på Åhléns i Välingby. Sa till henne att ja det är klart jag kan bo hos mamma ett tag, jobba och tjäna lite pengar. I nästa stund väntade jag på bussen och istället glider ett litet passagerarflygplan in på Vällingby busstorg.. Bara att kliva på. Tänkte på att jag hellre ville vara med Damon men man är ju vuxen nu, vissa saker är ju bara som de är och vissa saker får man då bara acceptera. Som att lämna sin stora kärlek i Australien och åka till andra sidan.
 
Kom hem till min lägenhet och ställde mig i sovrummet. Kände mig bara tom. Ville ringa till Damon men tidsskillnaden gjorde att han låg och sov. Allt sa mig att det var fel att stå där i mitt fina lilla sovrum, i min fina lilla lägenhet. Så länge kämpade jag för att få mitt hem i Sverige precis som jag vill ha det och jag älskade det. Men när allt kommer omkring så spelar det så lite roll. Hem är där ditt hjärta är och mitt är här hos Damon.
 
Vaknade i alla fall av att Damon kramade om mig och pussade mig för att sedan gå upp och äta frukost. Mitt i kramen sa jag att jag drömde precis att jag var tvungen att åka till Sverige. "But that was just a dream", svarade han.
 
Tänk i Sverige när det var precis tvärtom. Jag drömde att jag var med honom och vaknade upp ensam.
 
I alla fall, fortfarande tycker jag det är overkligt här ibland... Jag vaknar på morgonen och undrar vart jag är men blir så himla lycklig när jag inser just det. Att jag är här med honom. Vi har haft det så bra tillsammans sista tiden. I förrgår fick jag en kvällsmassage av Damon och igår när jag vaknade upp kände jag mig som en ny människa.
 
Igår kväll gav jag honom en massage. Vi sa att vi borde göra det lite oftare, man borde verkligen utnyttja att man är två som tycker om varandra. Det är ju liksom gratis!
 
Tanken var att vi skulle på bio igår kväll så jag och Michele hastade ihop en kycklingsallad med äpple och feta. Damon hann precis mula i sig maten så stressade vi iväg till bion, köpte glass och sedan visade det sig att den där Pi-filmen var utsåld. Så där stod vi på torget och stressade i oss glass när Michele kom hastandes med meddelandet och så åkte vi runt och tittade på hus istället.
 
I helgen fyllde Andy år så vi firade honom och så träffade jag Sanna som jag träffat förut samt en ny tjej, Josefin, superlätt att prata med så en bra helg i backspegeln.
 
Nu snart dags för jobb, och jusstja, jag har ju insagram för er som vill bli lite mer uppdaterade. Använder den något mer än bloggen tyvärr.. Men den får ni nog ta med en nypa salt då den mest är till för familjen i Svea. Användarnamnet är Luppan, vet inte om det är stora eller små bokstäver dock..
 
Ha det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0